De Ideale Wereld

Milner (FrieslandCampina) / Alfred

Bekijk deze campagne op pagina 262 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Milner (FrieslandCampina)
Titel
Kaas
Bureau
Alfred
Account
Sanne Tolsma
Copy
Aad Kuijper
Art
Patrick de Zeeuw
Strateeg
Marcel van Wing
Opdrachtgever
Menco Sandstra en Frank de Win
Film/Productiemaatschappij
Jonkers Hofstee Film
Editor
Martin Heijgelaar
Muziek
Stockmuziek
RTV-producer
Sophie van Pelt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Milner (FrieslandCampina)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Alfred
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Milners groei stagneert structureel. Reden is dat de categorie light kaas aan relevantie begint af te nemen. En Milner is een light propositie 'pur sang'. Mensen willen wel gezond, maar niet meer ten koste van smaak. Daarom is Milner vooral een product voor 'mijzelf'. Zoals iemand in onderzoek zei: 'Milner koop ik voor mijzelf, kaas voor mijn familie.' Daarbij komt dat de consument een light propositie nog steeds associeert met 'industrieel', terwijl Milner een echt natuurlijke kaas is. Kortom, als Milner verder wil kunnen groeien, dan moet Milner minder light worden en meer kaas.

Doelgroep

Families die (uiteraard) kaas eten en zich bewust zijn van een gezonde levensstijl.

Strategie/Concept

Probleem is: Milner koop ik voor mijzelf… En kaas voor mijn familie. Oplossing is: maak van Milner meer kaas zonder de 30+ propositie te verliezen. Gevolg: Milner is een kaas die 'best of both worlds' heeft: meer kaas, minder vet. Omdat dat zo ideaal klinkt, is het vertaald in een concept dat zegt: 'In een ideale wereld is alles goed. Een wereld waar alle boerenzoons eruitzien als Rintje Ritsma toen hij jong was, en waar alle kaasmeisjes een Oud-Hollandse frisheid en onschuld combineren met het schoonheidsideaal van nu. Zo ook Milner, want dat is meer kaas, minder vet. Ideaal eigenlijk.'

Media- en middelenstrategie

Omdat we een geheel nieuwe wereld moeten visualiseren voor Milner en de doelgroep breed is en een redelijk traditioneel mediagebruik heeft, is er gekozen voor tv als hoofdmedium. De tv-campagne is aangevuld met een printcampagne om de kaaskwaliteit verder te onderbouwen. Om Milner promotioneel te activeren is naast radio, print en online ook op de winkelvloer materiaal ingezet (POS, retail signs en verpakking).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen