De boer op met Diane

De boer op met Diane

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
ZUIVELHOEVE
Bureau
Sanoma | SBS - Initiative Tomorrow
Jaar
2016
Paginanummer
268

Doelstelling

Sinds 1981 maakt familiebedrijf Zuivelhoeve BOER'N YOGHURT®. Met hun lokale, persoonlijke en eerlijke aanpak onderscheiden ze zich van andere spelers in de categorie. Bij Zuivelhoeve geloven ze: 'Als je weet wat je eet, proef je meer'. Daarom werd hun bijzondere verhaal verteld om zoveel mogelijk shoppers te motiveren Zuivelhoeve te kopen, vanwege waardering voor de waarden en afkomst.

Doelgroep

Vrouwen 30-55 jaar

Concept

Diane Roerink begon 30 jaar geleden vanuit een klompenschuur yoghurt te maken met melk van de koeien die haar man hield. Buurtbewoners kwamen bij haar langs voor een praatje en kochten een emmer yoghurt. Een verhaal over eerlijk, persoonlijk en dichtbij, verteld door diegene die dat het beste kan: Diane zelf. In 'De boer op met Diane' ging ze op bezoek bij de boerderijen waarvan Zuivelhoeve verse weidemelk haalt. Daar sprak ze over thema's die belangrijk zijn voor alle vrouwen uit de doelgroep, zoals carrière keuzes van de kinderen, een man die veel werkt en omgaan met borstkanker. Deze thema's worden uitvergroot op een boerderij, wat mooie video afleveringen en ijzersterke columns opleverde. Waarbij je als kijker concludeerde: als het daar vandaan komt, dan moet het wel onmeunig lekker zijn.

Media- en middelenstrategie

'De boer op met Diane' is een media passionate concept. Een verhaal gemaakt voor het Libelle platform, gebracht alsof het puur redactionele content is. Een vaste column van Diane in het fysieke blad Libelle zorgde ervoor dat lezeressen Diane persoonlijk leerden kennen en de videocontent op Libelle TV zorgde ervoor dat ze van haar en van de Zuivelhoeve gingen houden. De Facebook pagina's van Libelle, Libelle TV en Zuivelhoeve, aangevuld met het netwerk van Sanoma jaagden de zes afleveringen aan en zorgden ervoor dat de bereiks- en commmunicatie doelstellingen ruim zijn behaald. Winkelvloer demo's en clip ons op het product stimuleerden de herkenning, waardoor de rotatie significant steeg. De doelstelling om de doelgroep te motiveren is overduidelijk behaald.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken