Borsten van Nederland vragen je aandacht

Borsten van Nederland vragen je aandacht

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Sanoma Uitgevers
Bureau
LG&F
Jaar
2006
Paginanummer
348

Nominatie 2006

Doelstelling

Doelstelling van de campagne is de verkoop van het blad Pink Ribbon. Hoe meer bladen er worden verkocht, hoe meer geld er wordt ingezameld voor de Stichting Pink Ribbon, die strijdt tegen borstkanker. De campagne moet in korte tijd zorgen voor awareness en call-for-action, aangezien Pink Ribbon slechts 8 weken verkrijgbaar is.

Doelgroep

Primair: vrouwen 20 - 70 jaar. Secundair: het grote publiek (hoe meer mensen Pink Ribbon kopen, hoe meer geld er wordt ingezameld).

Concept

Het doel is niet bewustwording van borstkanker (of het stimuleren tot zelfonderzoek), maar fundraising voor de stichting; de campagne is gericht op een breed publiek. De benadering van dit gevoelige onderwerp is daarom open en positief: in plaats van borsten af te beelden als ‘tikkende tijdbommen’, krijgen ze de rol van ‘positieve reminders’.

Media- en middelenstrategie

Free publicity en een goede timing zijn cruciaal in deze campagne. Exposure via de gebruikelijke commercialblokken is onzeker, massamediaal bereik hangt af van ‘stoppers’ (no-budget). Free publicity is daarom een integraal onderdeel van de mediastrategie. Vlak voor oktober, Borstkankermaand, vestigt een viral op internet de aandacht van de nieuwsmedia op deze campagne. Een deal met RTL Boulevard, dat eerst aandacht besteedt aan de viral en een week later de campagne lanceert, garandeert exposure bij breed publiek. LG&F levert de exclusieve content voor deze programma-items, zoals de making-of van de campagne. Na twee weken free publicity op televisie, radio, in dagbladen en op internet, volgt de campagne (op radio, tv, in print, outdoor en bioscoop) die de reeds ontstane buzz gaande houdt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken