Blijf Positief

Blijf Positief

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Bureau
LG&F
Jaar
2007
Paginanummer
380

Doelstelling

Nederland wakker schudden en bewust maken van de risico’s van schulden.

Doelgroep

Breed publiek; schuldenproblematiek komt voor in alle lagen van de bevolking.

Concept

Geld lenen wordt steeds makkelijker gemaakt en een toenemend aantal mensen komt in de problemen door schulden. Dat betekent niet dat lenen per definitie problematisch is en afgeraden moet worden. In plaats van het betuttelende overheidsvingertje, legt de campagne de bal bij de burger: zorg dat je financieel in vorm bent, dan ben je beter bestand tegen financiële verleidingen en blijf je schulden de baas. Bud, financiële coach van Nederland helpt daarbij. “Blijf Positief” is zijn levensmotto. Met de online Financieel Fit Test en verschillende online trainingsprogramma’s kan je werken aan het verbeteren van je financiele conditie. Veldwerkers zijn actief betrokken bij de campagne en hebben de rol van aanspreekpunt, zo wordt de drempel om hulp en informatie te vragen zo laag mogelijk gemaakt.

Media- en middelenstrategie

Spil is de campagnesite www.blijfpositief.nl met de Financieel Fit Test, informatie, tips en links naar relevante websites. Spots op televisie en radio, bannering en free publicity genereren awareness en traffic naar de test. De Blijf Positief Bus Tour brengt de campagne letterlijk onder de mensen. De bus reist door het hele land en parkeert op markten, evenementen en beurzen. Men kan er de Financieel Fit Test doen en ontvangt direct het persoonlijke trainingsprogramma. Guerilla- en wildplakacties laten Bud verschijnen in het straatbeeld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken