In de digitale wereld verandert de vertrouwde manier van bankieren. Onze behoefte om altijd en overal onze financiën te kunnen doen, neemt toe. Klanten die dit zo ervaren bij de bank hebben een hogere NPS. Mede daarom maakt ABN AMRO de draai naar digitaal: kantoren sluiten, digitale kanalen worden uitgebreid. De mobiel bankieren app is al vertrouwd. Maar bij een adviesgesprek op afstand ('webcamadvies') ervaren mensen nog een barrière. 'Alleen op kantoor is een gesprek echt persoonlijk' is de heersende gedachte. Hoe maken we webcamadvies mainstream? We introduceren: Beeldbankieren. Waar andere banken in de benaming de functionaliteit centraal zetten (bv. 'videogesprek'), zet ABN AMRO de ervaring centraal. Het geeft ons een uniek geluid om over dit kanaal te praten. Beeldbankieren heeft de potentie een populair werkwoord te worden, zoals Internetbankieren. En zo gebruiken we het ook in de campagne: 'Ga Beeldbankieren'. Het maakt het actief, persoonlijk, menselijk. Samen met de kernbelofte 'Altijd in beeld bij je bank' voelt dit kanaal als waardige vervanger voor fysiek contact op kantoor. Er is een setting nodig om de waarde van Beeldbankieren te duiden. Daarom koppelen we het aan een financieel gespreksonderwerp of praktische aanleiding. We optimaliseren creatie per medium. Het vaste element is, naast logo en kleur, de # met oplossing van de bank #beeldbankieren.