Amstel Radler 0.0%

Amstel Radler 0.0%

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN NEDERLAND
Bureau
INDIE Amsterdam & Being There
Jaar
2015
Paginanummer
272

Winnaar 2015

Doelstelling

Het bouwen van een nieuwe categorie tussen bier en frisdrank met Amstel Radler 0.0% (alcoholvrij).

Doelgroep

Frisdrankdrinkers, focus op actieve jonge mannen tussen 25-49 jaar.

Concept

Na het succes van Amstel Radler 2% introduceert Amstel in 2014 Amstel Radler 0.0%. Het doel is om frisdrankgebruikers aan te trekken, die op zoek zijn naar (volwassen) verfrissing overdag, maar niet gewend zijn om op dat moment aan een biermerk als Amstel te denken. We creëren hiermee een nieuw gebruiksmoment voor Amstel. Door Amstel Radler 0.0% met humor aan typische non-alcoholmomenten als werk te koppelen, blijft Amstel mannelijk en bierig, maar wordt het nu ook gedronken op frisdrankmomenten. Thema: Een rondje Amstel Radler 0.0%... en weer door! In 2015 verovert Amstel Radler 0.0% al 27% van het alcoholvrije biersegment met een volumeaandeel van 54,5% binnen het Radler 0.0% segment (MAT week 44); >70% van het volume komt van buiten de biercategorie (dus frisdrank, water, sap, wijn etc.).

Media- en middelenstrategie

Voor zichtbaarheid wordt gezorgd met een TVC, een radiocommercial en een in-program item op Q-music. Grote samplingacties zorgen voor trial en positieve word-of-mouth. Naast de Amstel eigen events, kiezen we hierbij voor on-the-go, outdoor- en kantoorlocaties waar je normaal gesproken geen bier verwacht. Automobilisten zien billboards langs de snelwegen en kunnen Amstel Radler 0.0% kopen op benzinestations. Op Facebook wordt gepost over sport, lunch en Amstel Radler 0.0% tijdens het werk. In distributie wordt deze strategie voortgezet door het product bij Shell, Total, Kiosk & New York pizza aan te bieden. Via cashbacks stimuleren we een eerste aankoop in het retail kanaal.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken