7 Years in 7 Seconds

7 Years in 7 Seconds

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
KIA MOTORS NEDERLAND
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
408

Doelstelling

Wereldwijd zijn autojournalisten het met elkaar eens: Kia is het meest betrouwbare automerk ter wereld. Wie een Kia rijdt, rijdt kwaliteit. Toch associëren mensen het merk Kia onvoldoende met kwaliteit. Deze campagne is de eerste in een reeks campagnes waarmee Kia de merkpercepties in lijn wil brengen met de kwaliteit van haar auto's. Het doel van deze deelcampagne is het verhogen van de kwaliteitspercepties van Kia.

Doelgroep

Deze campagne richt zich op alle autorijders in Nederland.

Merkomschrijving

Kia gaat over meer. Op productniveau biedt Kia meer dan andere merken. De modellen van Kia zijn standaard veel rijker uitgerust en Kia is vaak de eerste fabrikant die nieuwe technologieën standaard maakt. Op merkniveau geeft 'meer' ook richting aan waar Kia naar toe beweegt: meer waarde, meer kwaliteit, meer... Dit komt tot uiting in de pay-off Unlimit the More.

Concept

Er kan veel gebeuren in 7 jaar. Voor een auto kan 7 jaar het verschil zijn tussen babyzitjes of modderige dinsdagavond voetbaltrainingen. Zeven jaar zijn ontelbare dagelijkse uitstapjes in weer en wind, met de hond, naar de kust, naar de supermarkt en het verzamelen van een kofferbak vol herinneringen. De duurzaamheid van hoge kwaliteit is bewezen door middel van rigoureuze tests en de belofte van 7 jaar garantie. Dit vieren we door deze belofte op kleurrijke en verrassende manieren tot leven te brengen in beeld en muziek, waarin 7 jaar voorbij flitst. Maar niet zonder stil te staan bij het dagelijks gebruik in fraaie slowmotion beelden. Kwaliteit in de boodschap, maar óók in de executie. Zodat het een opvallende en onderscheidende campagne is ten opzichte van de gebruikelijke auto-commercials.

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie voor deze campagne werd vormgegeven o.b.v. de customer journey van autorijders. In assets lag de nadruk op video, omdat de boodschap over kwaliteit hiermee het beste is over te brengen. In de touch-laag zetten we in op kwalitatief bereik. Daarom zijn tv-commercials op kwalitatief goede plekken bij STER, Talpa en RTL ingezet. In de tell-laag kozen we voor kwaliteit en bereik. We zetten in op pre-rolls op STER, Talpa en RTL; een OLV's op YouTube, Pinterest en Spotify; social video's op Facebook en Instagram. In de sell-laag hebben we gebruik gemaakt van dealercommunicatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken