3=1

3=1

Categorie
Retail
Adverteerder
DIRK VAN DEN BROEK
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
344

Doelstelling

De drie merken Dirk, Bas en Digros worden één merk: Dirk. Deze samenvoeging levert meer slagkracht en efficiency op. De doelstelling van de campagne is om deze eenwording bekend te maken. Uitdaging hierbij is dat Dirk (een Amsterdams merk) het andere (Rotterdamse) merk Bas zou vervangen. Hoe krijgen we de sympathie en loyaliteit van deze trouwe klanten? Het resultaat is overweldigend, want sindsdien realiseren we zelfs een sterke groei!

Doelgroep

Allereerst de mensen die al klant waren bij hun vertrouwde Bas en Digros supermarkt. Daarnaast de klanten van Dirk en een nieuwe groep die we wilden laten kennismaken met de gloednieuw verbouwde winkels en producten van uitstekende kwaliteit tegen de laagste prijs.

Concept

3=1 is het centrale thema om de verandering van drie merken naar één te vieren. We maken gebruik van een bekend retail 'voordeel' instrument als 3=2 en 2=1. Daarmee communiceren we onze boodschap over de samenvoeging en introduceerden we voor de consument een nooit eerder vertoonde actie in de supermarktbranche: 3=1. Daarmee werden consumenten verleid, verbaasd en geïnformeerd op de winkelvloer, in massamedia en online. Bovendien maakten, voorafgaand aan de grote landelijke campagne, mensen lokaal in hun Bas of Digros filiaal kans op unieke rode Dirk collectors items als waterkokers, keukenmachines en zelfs een hele rode Dirk gebrande keuken. Hiermee konden zij alvast kennismaken met de nieuwe merknaam.

Media- en middelenstrategie

Voor de trouwe klanten van Bas en Digros is de campagne op lokaal niveau gestart door de inzet van outdoor en print. Door middel van flyers met krascodes in de winkel konden de klanten van Bas en Digros kans maken op de prijzen. De campagne vervolgde met een 3=1 teaser in outdoor. Deze werd opgevolgd door een grootse mediamix van outdoor, TV, radio, instore, dagbladen en online waarin het thema invulling kreeg.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken