The Unfappening

The Unfappening

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
ARTBOX
Bureau
Red Urban
Jaar
2014
Paginanummer
42

Nominatie 2014

Doelstelling

Free exposure creëren voor de talenten van Artbox in de reclame-industrie.

Doelgroep

(Inter)nationale reclamecreatieven en -producers

Concept

'The Fappening': door een hack van iCloud zijn er heel veel expliciete foto's van celebs gelekt. En dat zorgde voor een enorme mediahype. Met 'The UNfappening' haakte Artbox hier snel op in door de foto's met schitterend artwork van hun illustratoren te 'bedekken'. Al het werk werd getoond op theunfappening.com. Het online initiatief gaf niet alleen de waardigheid terug aan de beroemde slachtoffers van 'The Fappening', maar etaleerde tegelijkertijd het talent van kunstenaars en illustratoren als Pascal Brander, Johan Kleinjan, Cris Wiegandt, Rhonald Blommestijn, Michiel Baumgarten, Davide Parere en Giulio Iurissevich. Al snel ging 'The UNfappening' viral en leverde heel veel free publicity op, waardoor Artbox wereldwijd op de kaart is gezet als 'go to' creatief agentschap.

Media- en middelenstrategie

Gerichte seeding en pr.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken