Dit is het derde jaar dat de Stichting SAN de verkiezing organiseert van de nieuwe generatie bureaus samen met de initiatiefnemers B&BA en FONK. Op de inspirerende jurymiddag bij B&BA in Vreeland, dinsdag 28 maart jl. zijn de 15 Longlist kandidaten allemaal kritisch bekeken en besproken door de leden van de Hoofdjury SAN NKOTB 2016. Hieruit volgt de volgende Shortlist.
Shortlist alfabetisch van zes genomineerde bureaus:
Van Shortlist naar Finalist
De 6 kandidaten/bureaus van de Shortlist, presenteren zich op
9 mei a.s. voor de Hoofdjury en de SAN Vakjury. Zij kunnen gebruik maken van een coach, de volgende vakgenoten stellen hun kennis hiervoor belangeloos beschikbaar:
Wim Andrea, Fred Moolhuijsen en
Ronald Voorn. De SAN Vakjury wordt gevormd door juryleden van de Stichting Adverteerdersjury Nederland. Gedurende deze middag wordt bekend gemaakt welke 3 bureaus doorgaan als Finalist en de uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking SAN Accenten 2016 op donderdag
1 juni a.s. in Studio 21 te Hilversum.
De Hoofdjury
Onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter
Guda van Noort in het
dagelijks leven directeur van het SWOCC en Assistent Professor aan de UVA bestaat uit:
- Winnaar voorgaand jaar: Anneke Schogt, IMA | Influencer Marketing Agency
- Twee externe deskundigen: Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
- Twee vanuit vakmedia: Nicolette Hulsebos, FONK en Ronald ter Voert, EMERCE
- Twee SAN bestuursleden: Jasper van der Bijl, Pon en Jeroen Hubert, IKEA
- Twee vanuit bureaus: Bas Korsten, J. Walter Thompson A’dam en Klaas Weima, Energize