SAN ABC Accenten 2014

3 april 2015

De Longlisten voor de SAN ABC Accenten 2014 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adfo Groep, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen maakt na rijp beraad onderstaande genomineerde kandidaten in alfabetische volgorde bekend: 

ADVERTEERDER VAN HET JAAR 2014
Albert Heijn, Eneco, IKEA, Jumbo Supermarkten, KLM, KPN, NS, Rijksmuseum, Telfort en Triodos Bank.

BUREAU VAN HET JAAR 2014
ACHTUNG!, Alfred International, Dawn, ETCETERA, FHV BBDO, Joe Public Take-Away Advertising, JWT Amsterdam, LEMZ, N=5 en Ogilvy & Mather Amsterdam.

CONSISTENT ACCENT 2014
Albert Heijn, Andrélon, AXE, Calvé, Eneco, Heineken, IKEA, KLM, Telfort en Unox.

De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke voorzitter Prof. Gerlach CerfontaineNaar aanleiding van deze Nominaties worden de genomineerden gevraagd om het liefst op 1 maar op max. 2 vel A4 hun argumentatie te geven dat zij terecht op de Longlist staan en door dienen te gaan naar de Shortlist. De uiteindelijk overgebleven 3 x 3 Shortlist kandidaten zullen zich dan presenteren aan de ABC jury op dinsdag 12 mei a.s. bij PwC te Amsterdam. 

SAMENSTELLING ABC JURY
Adfo Groep: Roderick Mirande, Astrid Prummel en Luuk Ros
BvA bestuur: Wil Giezenaar (Pon/Audi) en Mireille Spapens (Deloitte)
SAN bestuur: Jeroen Hubert (IKEA), Alex Phaff (Gamma) en Florien Vaessen (ABN AMRO)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Rik Riezebos (EURIB)