Longlisten ABC Accenten 2013

25 maart 2014

De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2013 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van Adformatie, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders)
en bestuursleden van de SAN aangevuld met twee externe deskundigen – Jempi Moens en Rik Riezebos – maakt na rijp beraad onderstaande 3 x 10 genomineerde kandidaten bekend.

Longlist Adverteerder van het Jaar 2013
Alzheimer Nederland, Eneco, Hema, Jumbo, KLM, Telfort, Terre des Hommes, Triodos Bank, Wehkamp.nl en XS4ALL.

Longlist Bureau van het Jaar 2013
ACHTUNG!, Alfred, Dawn, DDB & Tribal Amsterdam, FHV BBDO, Joe Public Take-Away Advertising, JWT Amsterdam, LEMZ, N=5 en Ogilvy & Mather Amsterdam.

Longlist Consistent Accent 2013
Andrélon, AXE, bol.com, IKEA, KLM, LOI, Robijn, Telfort, Unox en Wehkamp.nl.

Procedure
Nu is het aan de 3 x 10 genomineerden om op 1 of max. 2 vel A4 aan te geven aan de ABC jury waarom zij door dienen te gaan naar de Shortlist. Na jurering hiervan door de ABC juryleden worden op 1 mei a.s. de drie Shortlisten bekend gemaakt. Deze 3 x 3 Shortlist kandidaten gaan dan een presentatie geven aan de ABC jury op dinsdag 13 mei a.s. op de jurybijeenkomst bij PwC te Amsterdam.

Op 22 mei 2014 worden in Studio 21 te Hilversum de winnaars bekend en bekroond tijdens de feestelijke Jubileum uitreiking SAN Accenten.

SAN: 25 JAAR VAN, VOOR EN DOOR ADVERTEERDERS