De SAN ondersteunt de Embassy of Dutch Creativity

De SAN ondersteunt de Embassy of Dutch Creativity

De SAN ondersteunt wederom de Embassy of Dutch Creativity, de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het Cannes-festival

De SAN – de Stichting Adverteerdersjury Nederland – heeft wederom besloten het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes te ondersteunen. De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale festival voor creativiteit in Cannes. Het doel van het Embassy-platform is om om en rond het evenement contacten aan te gaan met (inter)nationale partners, talent, media en met elkaar als gezamenlijke creatieve industrie.

Ron Schneider, voorzitter van de SAN:
De Embassy of Dutch Creativity past uitstekend in de doelstelling van de SAN om adverteerders samen te brengen, te inspireren en met elkaar te werken aan het verbeteren kennis en ervaring binnen het reclamevak. Als er één iconische plek is waar we dat als industrie samen kunnen doen, dan is het tijdens het internationale reclamefestival in Cannes.”

Met het aansluiten van de SAN kan de Embassy of Dutch Creativity wederom rekenen op een zeer breed draagvlak van de gehele industrie. Eerder zegden branche- en beroepsorganisaties zoals ADCN, bvA/ Bond Van Adverteerders, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design, VIA al hun steun toe aan het Embassy-initiatief.

Kyra Roest, founder van de Embassy of Dutch Creativity:
“Als Nederlanders iets goed kunnen is het over de dijken en kijken en samenwerken. Uiteindelijk moeten we het samen doen want daar worden we uiteindelijk allemaal beter van. Ik ben dan ook zeer verheugd met de brede steun van al onze partners, ambassadeurs en branchepartijen. De ondersteuning van de SAN onderstreept het belang van dit gezamenlijke initiatief. Na twee jaar afwezigheid vanwege alle corona-perikelen, belooft het weer een ouderwetse productieve Embassy-editie te worden.”

Programma gericht op CMO’s
Tijdens deze editie van de Embassy of Dutch Creativity organiseert CMOtalk een exclusief evenement gericht op topmarketeers en CMO’s: de Cannes CMO Experience Masterclass. Het doel van het programma is om deelnemers te stimuleren met een sterk inhoudelijk programma en kennis te maken met nationale en wereldwijde top CMO’s. De driedaagse Cannes CMO Experience Masterclass is alleen toegankelijk voor 30 senior marketing executives met relevante ervaring in marketing, communicatie en creativiteit.

Klaas Weima van CMOtalk:
“Geweldig om te zien dat een instituut als de SAN de Embassy of Dutch Creativity wederom ondersteunt. Door de krachten te bundelen, bereiken we meer. De geprogrammeerde sprekers tijdens de CMOtalk Experience Masterclass hebben een hoop te bieden, zeker voor Nederlandse adverteerders. Een perfecte fit dus.”

Over de SAN
Stichting Adverteerdersjury Nederland is opgericht in 1988 en organiseert ieder jaar o.a. de SAN Accent-jurering. Adverteerders en bureaus worden in de gelegenheid gesteld hun beste campagnes in te zenden, deze worden vervolgens beoordeeld door een juryteam van marketing- en communicatieprofessionals. De juryleden dienen werkzaam te zijn bij een adverteerder en minimaal vijf jaar werkervaring te hebben in een leidinggevende marketing- en/of communicatiefunctie. De totale jury bestaat uit ruim 220 leden.

Embassy of Dutch Creativity
Na twee jaar niet door te zijn gegaan, is de Embassy of Dutch Creativity van 20 tot en met 24 Juni weer aanwezig aan de Franse zuidkust. Dit jaar is de Embassy gevestigd op een nieuwe plek: Rado Beach Helen aan de Boulevard de la Croisette – tegenover het Miramar Hotel. Voor meer informatie over de Embassy of Dutch Creativity: https://embassyofdutchcreativity.com/

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken