Considerationlist SAN NKOTB 2016

Considerationlist SAN NKOTB 2016

B&BA, FONK en SAN hebben de Considerationlist 2016 in aanloop naar de uitreiking van het SAN New Kids on the Block Accent 2016 samengesteld. 28 kandidaten/bureaus voldoen aan de criteria. Hiermee geven we ruimte aan jonge bureaus om zich aan onze achterban – de adverteerders - te presenteren. Maar vooral ook aan de adverteerders om kennis te maken met de nieuwste initiatieven binnen het marcom vak en de bureauwereld. Voor het derde achtereenvolgende jaar jureert de SAN de New Kids on the Block, kortweg SAN NKOTB. Criteria Considerationlist De bureaus die in aanmerking kwamen voor de Considerationlist SAN NKOTB 2016 voldoen alle aan de volgende criteria:
  • maximaal 3 jaar oud;
  • ‘here to stay ‘in de zin van: - innovatief/vernieuwend - werk dat ertoe doet - klanten die ertoe doen.
Enquetes & veel publiciteit In 3 enquetes hebben de lezers van FONK de komende weken de gelegenheid op hun favoriete bureaus te stemmen. De enquetes blijven elk 3 dagen live op fonkonline. De bureaus met de meeste stemmen uit elke reeks presenteren zich wekelijks op fonkonline in een Whatsapp interview. De 15 best scorende bureaus (eventueel aangevuld met 2 ‘wildcards’ van SAN, B&BA en FONK) presenteren zich in een groot overzichtsverhaal in FONK Magazine van 22 maart a.s. Deze 15 bureaus vormen samen de Longlist. Van Longlist naar Shortlist De 15 bureaus van de Longlist worden door de Hoofdjury beoordeeld aan de hand van White Papers, de interviews van FONK en aan de hand van hun websites. De Hoofdjury komt op 28 maart a.s. bijeen om alle 15 bureaus tegen het licht te houden en te bespreken. Hierna volgt een stemming waaruit de Shortlist van 6 bureaus wordt samengesteld. Presentaties Shortlist kandidaten Op 9 mei a.s. geven de 6 kandidaten een presentatie voor de Hoofdjury en de Vakjury. Beide jury’s leggen hun oordeel vast in een persoonlijk juryformulier. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury. Bij staken der stemmen geeft de mening van de Hoofdjury de uiteindelijke doorslag. De 3 finalisten worden op 9 mei a.s. ter plekke bekend gemaakt. De winnaar De uiteindelijke winnaar van de SAN New Kids on the Block 2016 verkiezing wordt dus op 9 mei a.s. gekozen, maar wordt pas bekend gemaakt op donderdag 1 juni 2017 tijdens de feestelijke uitreiking van de SAN Accenten in Studio 21 in Hilversum en de winnaar ontvangt dan het SAN New Kids on the Block Accent 2016. De 28 bureaus op alfabetische volgorde op de Considerationlist 2016 zijn: Awful Men, BlckBrd Soundbranding, Brandmeister, BRNDCRMBS, Bureau Basket, Capitola Digital, Colorbleed, ConversionMob, Digital Natives, Fnke, Fresqo, GOSPOOKY, Goud Uberconnected, HeyHeydeHaas, JOLLY&JOLLY, Lifehunters, Merktroubadour, Mr. Brand, Neew, Peakfijn, Redmint, Roger’s Communication, SnotYoung, This That + The Other, Tosti Creative, Truman, Vertigo6 en Wunder.  
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken