ZWEET JEZELF NAAR BEIJING

ZWEET JEZELF NAAR BEIJING

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Rexona for Men
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
390

Doelstelling

Penetratie verhogen door de onderscheidende kracht van Rexona for Men relevant te maken.

Doelgroep

Nederlandse mannen tussen 20 en 45 jaar.

Concept

De unieke kracht van Rexona for Men is haar ultieme protectie. Het is niet zomaar een deodorant het is een anti-transpirant. Maar wat bleek, de Nederlandse man heeft die over the top protectie helemaal niet nodig want in het dagelijks leven vallen de fysieke uitdagingen tegen. Toch hebben mannen wel behoefte aan fysieke inspanning. Kortom: mannen willen wel zweten maar hoeven het nooit. Daarom daagt het merk samen met Foppe de Haan, trainer van het Olympisch voetbal team, alle mannen van Nederland uit zichzelf naar de Olympische Spelen in Beijing te zweten. Speciaal voor deze uitdaging ontwikkelden we de zweetmeter die alle fysieke inspanningen bijhield. Met het behalen van de eindstand 88.888 verkreeg men een kans op een plek in het supporters elftal van het Olympisch Team.

Media- en middelenstrategie

250.000 Nederlandse mannen konden bij aankoop van een verpakking de uitdaging aangaan. Voordien werd de zweetmeter echter al via non-spot in RTL Voetbal en PR gehyped als de officiële trainingstool van het Olympisch Team. Vervolgens riep Foppe de Haan alle mannen in de TVC op om mee te zweten. Ook wierp hij zich op als coach op de actiesite. Daar werd het invullen van tussenstanden beloond met dagprijzen en rake opmerkingen van Foppe. Met tussentijdse resultaten genereerden we extra free publicity. Al met al trokken we 50.000 blijvende nieuwe kopers aan en werd een grote stijging op de merkwaarde performance gerealiseerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken