Zoveel Exacters, zoveel karakters

Zoveel Exacters, zoveel karakters

Categorie
Corporate
Adverteerder
EXACT
Bureau
Phunk Animation studio
Jaar
2021
Paginanummer
116

Doelstelling

Exact als onderscheidend merk positioneren op de arbeidsmarkt en een positieve employee experience ondersteunen.

Doelgroep

Deze campagne richt zich primair op kandidaten van 20-45 jaar met een achtergrond in technologie (professionals) - of support (starters); Secundair op medewerkers van Exact.

Merkomschrijving

Werken bij Exact betekent werken aan de meest innovatieve business softwareoplossingen waar 550.000 ondernemers en accountants dankbaar gebruik van maken. Hier leveren dagelijks meer dan 1850 collega’s een unieke bijdrage aan.

Concept

Met het concept “Zoveel Exacters, zoveel karakters” wil Exact zich in de kijker spelen van nieuw talent dat op zoek is naar een baan in de tech sector. Het concept draagt uit dat iedereen welkom is bij Exact, van creatievelingen en aanpakkers, tot verbinders en specialisten.
In de campagne staan eigen medewerkers centraal maar dan in de vorm van een 3D-animatie. De animatievorm is onderscheidend en onderstreept de tagline, die de values van Exact laat terugkomen: diversiteit, de ruimte om jezelf te zijn, je te ontwikkelen en dat vooral met veel plezier te doen.

De strategie en het concept zijn door Exact’s in-house creatieve team ontwikkeld, de visuele doorvertaling en uitvoering is in samenwerking met Phunk Animation Studio tot stand gekomen.

Media- en middelenstrategie

Om bereik op te bouwen is het concept doorontwikkeld binnen een recruitment funnel. De 3D karakters worden ingezet in de bovenste laag om awareness te creëren. In deze laag worden online en offlinekanalen ingezet. Van tram 1 in de regio Delft en Haaglanden tot een online radiocommercial met landelijk bereik. Dit versterken we met top-funnel content, banners en social media voor organisch bereik. Lager in de funnel zetten we in op career branding via online kanalen gericht op specifieke functies. Hier tonen we vooral de medewerkers zelf met subtiel gebruik van de 3D karakters. Dit alles ter ondersteuning van het invullen van vacatures.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken