ZORGELOZE ZOMER

KPN (MOBIEL) / FHV BBDO creative marketing agency NV

Bekijk deze campagne op pagina 290 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
KPN (MOBIEL)
Titel
KPN Mobiel
Bureau
FHV BBDO creative marketing agency NV
Account
Petra Herkströter, Eva Krook
Copy
Robin Zuiderveld
Art
Marq Strooy
Strateeg
Hans van Gils
Opdrachtgever
PATRICK KUIJSTERS, HETTY VERBOOM, ERIK GRAVE, FEMKE ANNA VAN ZANTEN
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN (MOBIEL)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO creative marketing agency NV
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Populariseren van en actieve merkvoorkeur creëren voor het mobiele netwerk van KPN binnen de emotionele lading van de merkbelofte ‘telecomfort’. KPN op herkenbare wijze neerzetten als ‘dé contactmaker’. KPN faciliteert menselijk contact d.m.v. betrouwbare, gebruiksvriendelijke telecomoplossingen. KPN brengt daarmee alles en iedereen die belangrijk voor je is dichterbij. Als onderdeel van het brede KPN heeft KPN Mobiel toch een uitgesproken positionering weten te claimen binnen de mobiele categorie.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

KPN Mobiel op een vernieuwende en verfrissende manier in de markt zetten, als onderdeel van de ‘Altijd Dichtbij’-campagne waarin het KPN-merk gerevitaliseerd wordt door een consistent (herkenbaar, menselijk en aansprekend) campagnebeeld. Door de zorgeloosheid van het abonnement centraal te stellen wordt mobiel bellen weer menselijk in een platte vechtmarkt TITEL ZORGELOZE ZOMER 291 billboard billboard dagblad steigerdoek GEÏNTEGREERDE C O M M U N I C AT I E pos-poster stickervel dagblad boomerang games rondom tarieven. Door deze zorgeloosheid te koppelen aan het zomermoment -en voor iedereen herkenbaar gevoel (zorgeloze momenten) worden emotie en KPN Mobiel op sympathieke, invoelbare wijze aan elkaar verbonden. Bewijsvoering ligt op gemak van het abonnement - alles in een bundel, houdbaar tegoed, overzichtelijke tarieven - in een complexe telecommarkt.

Media- en middelenstrategie

Een grootschalige, volledig geïntegreerde introductiecampagne. Combinatie van traditionele middelen als TV, radio en billboards enerzijds en een vernieuwende aanpak middels events, internet en steigerdoeken anderzijds. De campagne is in ’look’, maar vooral ook in ’feel’ – nieuw en fris – in een herkenbare grafische stijl doorvertaald naar de winkelvloer. De feitelijke massamediale introductie heeft een hoge awareness en propositiebekendheid gegenereerd. Ook heeft de campagne KPN als merk meer vitaliteit gegeven.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen