Om het onderwerp te agenderen en het Brexit monster te lanceren, organiseerden we een speciale ontmoeting met de minister van Buitenlandse Zaken. Stef Blok Tweette de foto, waarop we zien hoe Brexit hem in de weg zit, op zijn account. De Tweet zorgde ervoor dat het onderwerp werd opgepakt door de pers, nationaal en internationaal. Via radiocommercials riepen we ondernemers op om zich voor te bereiden. Vervolgens zit Brexit in print en op social media ondernemers flink in de weg. We laten heel concreet zien welke impact Brexit heeft op de dagelijkse bedrijfsvoering. De uitingen tonen specifieke problemen per branche en worden geplaatst in branche specifieke media.
Om de afwachtende houding bij ondernemers te doorbreken lieten we ondernemers, die zich wel goed hadden voorbereid, aan het woord in testimonials. Zij gaven het goede voorbeeld, dit stimuleerde andere ondernemers zich ook te gaan voorbereiden.
Om het kennisniveau bij ondernemers te verhogen brachten we een glossy uit: de Brexit. Met daarin interviews, checklists, stappenplannen, valkuilen en Brexit gadgets. We ontwikkelden een podcast serie: Brexit Wake-up calls waarin we ondernemers vroegen naar hun Brexit voorbereiding. In Track & Trace met Brexit, een interactieve online game, kunnen ondernemers hun eigen transport van of naar het VK analyseren.