Zonder scheepvaart geen Nederland

Zonder scheepvaart geen Nederland

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Het Scheepvaartmuseum
Bureau
OneBigAgency | CCCP
Jaar
2011
Paginanummer
496

Doelstelling

"Her-introduceer" Het Scheepvaartmuseum en zorg ervoor dat er in social media en op blogs over Het Scheepvaartmuseum wordt gepraat en snel bereik wordt opgebouwd bij de nieuwe doelgroepen. Het Scheepvaartmuseum ondergaat een transformatie. Het gebouw, een icoon waar Amsterdam, Nederland, trots op mag zijn, wordt gerenoveerd naar de modernste maatstaven. Daarnaast worden de tentoonstellingen geheel vernieuwd en is Het Scheepvaartmuseum straks een stijlvolle ontmoetingsplek waar het maritieme verleden van Nederland voelbaar wordt. Op 2 oktober 2011 gaat het museum open voor het publiek.

Doelgroep

Gezinnen en jongeren. De vaste kern van 'liefhebbers" weet ons zelf wel te vinden.

Concept

Zonder scheepvaart geen Nederland. Maak de invloed van de scheepvaart op Nederland en de wereld zichtbaar door het publiek te confronteren met het tegendeel. Zonder de scheepvaart zou Nederland (en de wereld) er heel anders uitzien. Het 'wat als'-idee als perfect uitgangspunt om de fantasie te prikkelen en te combineren met feiten, waardoor het publiek op verrassende wijze de invloed van scheepvaart zal beleven. Dit inzicht maakt Het Scheepvaartmuseum relevant voor een brede en nieuwe doelgroep. Het Scheepvaartmuseum als een stijlvolle ontmoetingsplek waar bezoekers zich bewust worden van de sterke band die ons land heeft met de zee.

Media- en middelenstrategie

Online staat centraal. Naast de vernieuwde website van het museum is er de nieuwe Facebook pagina en een speciale campagne website, nederlandzonderscheepvaart.nl. Alle uitingen verwijzen naar deze platforms. De outdoor campagne in de regio Amsterdam, die het publiek informeert dat het museum op 2 oktober 2011 weer open gaat, daagt uit om online op onderzoek uit te gaan. Een viral introduceert de Facebook pagina. En een takeover van Nu.nl linkt door naar de campagne website. Het idee is: hoe meer het publiek online al over het museum ontdekt, hoe groter de interesse in een bezoek aan het museum. Zie ook www.hetscheepvaartmuseum.nl/campagne
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken