Zondag van NIX

Zondag van NIX

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN & SPORT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2019
Paginanummer
239

Doelstelling

Ouders gaan het gesprek aan met hun kind over NIX18.

Doelgroep

Ouders en uiteraard de pubers zelf (leeftijd 12 tot 18 jaar).

Merkomschrijving

NIX18 staat voor de sociale norm: het is normaal om niet te drinken en te roken tot je 18e. Een afspraak die we met z'n allen hebben gemaakt en een merk dat wordt (uit)gedragen door iedereen die deze sociale norm omarmt en ernaar handelt.

Concept

Omdat je als ouder je puber nog zelden ziet, en zij liever met vrienden dan met jou op de bank hangen, introduceren we de Zondag van NIX. Ouders kunnen hun puber gratis mee naar de (VUE) bioscoop nemen, om samen de film 'Avengers: Endgame' te zien. Natuurlijk met een voorprogramma van NIX: een compilatie van alle NIX-successen van de afgelopen 5 jaar. Zo creëren we een mooi moment om het over NIX te hebben.

Media- en middelenstrategie

De activatie werd met Facebook/Instagram/Snapchat videoads - waarmee ouders en pubers elkaar konden uitnodigen - een radio- en bioscoopcommercial en digitale abri's in/rondom de bioscopen aangejaagd. In de videoads kwamen de vader & dochter en de moeder & zoon uit de twee meest recente NIX-tvc's elkaar tegen in de bioscoop.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken