Zo Zijn Wij

T-MOBILE / Etcetera & Van Wanten

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 158 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
T-MOBILE
Titel
Mobiele telefonie en internet
Bureau
Etcetera & Van Wanten
Account
Etcetera & Van Wanten
Copy
Etcetera & Van Wanten
Art
Etcetera & Van Wanten
Strateeg
Etcetera & Van Wanten
Opdrachtgever
Henriette van Swinderen, Chantal v.d. Walle, Cathelijne Nijssen
Film/Productiemaatschappij
Czar
Editor
Taco Arts, Martin Heijgelaar, Brian Ent
RTV-producer
Etcetera
In samenwerking met
MediaCom
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van T-MOBILE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera & Van Wanten
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Churn beperken en merkvoorkeur vergroten.

Doelgroep

Primair: bestaande klanten. Secundair: nieuwe klanten.

Strategie/Concept

Terwijl niemand het weet is T-Mobile een sociale provider met een hoge klantgerichtheid. Deze mentaliteit zetten we centraal en onderstrepen we met de nieuwe regel 'Zo zijn wij'. Onze proposities zijn het bewijs voor de mentaliteit. Hiermee maken we een logisch vervolg op de succesvolle 'Altijd Samen' campagne. Om te etaleren dat T-Mobile écht naar haar klanten luistert, wordt hun meest veeleisende klant ingezet: Ali B. Ali is de stem van de klant. Bewust van zijn status krijgt Ali met z'n charme van alles voor elkaar. Zo belt Ali de directie om te klagen over ongevraagde ansjovis (extra belminuten) die hij verplicht bij zijn abonnement moet afnemen. Waarop T-Mobile dit voor al haar klanten aanpast. Daarna zoekt Ali zekerheid als het gaat om onverwachte internetkosten. En met succes. De directie luistert echter niet alleen goed naar Ali, maar naar álle klanten. Om dit te bewijzen werd bij T-Mobile op kantoor een enorme wand gebouwd. Elke vraag aan webcare werd direct online beantwoord met een persoonlijk filmpje van de directie, waarna de gestelde vraag fysiek aan de wand werd opgehangen. Wanneer een vraag naar tevredenheid was beantwoord veranderde de kleur van het papiertje. Zo konden alle medewerkers en klanten (via een webcam) volgen hoeveel vragen succesvol door webcare beantwoord werden. Een perfecte samensmelting tussen dienstverlening en reclame. Tevens plaatsten we een interactieve abri voor een T-Mobile winkel, waar klanten direct aan de directie konden vertellen of alles naar tevredenheid was.

Media- en middelenstrategie

Televisie wordt ingezet om de klantgerichte mentaliteit breed neer te zetten. Dit wordt aangevuld met eDM/online, social media en live events/activaties. De bewijslaag zetten we uit via eDM, outdoor, display bannering en winkels. De campagne leidt uiteindelijk tot de hoogste merkvoorkeur en klanttevredenheid in de markt aan het einde van 2013.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen