Zo werkt Nederland

Zo werkt Nederland

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
FNV
Bureau
Dawn
Jaar
2016
Paginanummer
76

Doelstelling

Eén merk neerzetten voor de hele FNV-beweging, waarmee we kunnen bouwen aan bekendheid, herkenning en overweging. Door de FNV opnieuw voor te stellen aan Nederland en te positioneren als brede, inclusieve en solidaire beweging: 1,1 miljoen Nederlanders die de ruggengraat vormen van onze economie.

Doelgroep

Met deze positionerende campagne richten we ons tot de breedste doelgroep van de FNV. Nederlanders die werken, willen werken of hebben gewerkt. Met een focus op de groep mensen - dwars door de samenleving heen - die de sociale waarden van de FNV deelt.

Concept

Het beeld dat Nederlanders van de vakbeweging hebben, blijkt vaak eenzijdig en ingekleurd door de acties en stakingen die het nieuws halen. Mensen horen vooral waar de FNV tegen is, maar zien niet het ideaal dat ze nastreeft. Met de nieuwe positionering 'Zo werkt Nederland' gaan we dat inspirerende ideaal sterker opspelen. Door te laten zien waar de FNV wél in gelooft, en de beweging - in al haar verscheidenheid en diversiteit - een bevlogen gezicht te geven. Dat betekent dat we echte leden gebruiken in onze communicatie en die steeds vaker naar voren schuiven. We kiezen voor een verbindende toon, waarmee we antwoord bieden op een toegenomen gevoel van verdeeldheid in de samenleving. Want één ding moet duidelijk zijn: de FNV is er voor iedereen.

Media- en middelenstrategie

De eerste stap binnen de langetermijnstrategie, is de FNV opnieuw voorstellen. In een massamedia campagne - TVC, radio, online, outdoor - introduceren we het nieuwe geluid van de FNV. Voor iedereen die de FNV kent en nog niet kent. Gedurende het jaar worden daar dienstverleningsproposities aan toegevoegd, zoals rechtsbijstand, waarmee we ook inzetten op ledenwerving. Zowel online als in massamedia. Op social bieden we verdieping door werkend Nederland zelf voor te stellen. Daarnaast zoeken we met verschillende sectorale campagnes aansluiting op de nieuwe positionering, door het 'Zo werkt Nederland' concept toe te passen op de specifieke thema's en kwesties die spelen binnen de sectoren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken