Zing je Zacht

Zwitsal / ONLY

Bekijk deze campagne op pagina 269 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Zwitsal
Titel
Babyproducten
Bureau
ONLY
Account
Jozo Jozefzoon, Mariska van Huis, Emma Laupman
Copy
Janine Willems, Nynke de Groot
Art
Frank Mineur, Femke Schavemaker, Rob Sens
Strateeg
Marcel Rijkenberg, Bauke Nater
Opdrachtgever
Jacobien Meijering, Therese Jutte
Film/Productiemaatschappij
Comrad
Muziek
Sizzer
RTV-producer
Bregje Houthoff
In samenwerking met
Lost Boys (LBi)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Zwitsal
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ONLY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Versterken van de boodschap dat Zwitsal altijd al zacht was, is én blijft.

Doelgroep

Moeders van jonge kinderen (0-3 jr.).

Strategie/Concept

We ontwikkelden een activatie waarbij we de bekende Zwitsal Zacht Song van de jaren '80 opnieuw hebben geïntroduceerd in een nieuwe uitvoering. We riepen heel Nederland op om online mee te zingen met de song, en je stem te laten horen voor een beetje meer zachtheid. Deelnemers maakten elke dag kans op een speciale goedgevulde Zwitsal tas. En bij meer dan 1.000 deelnemers, doneerde Zwitsal €10.000,- aan Serious Request (3FM) voor moeders in oorlogsgebieden.

Media- en middelenstrategie

Via TV, radio én online advertenties riepen we op om de Zwitsal Zacht Song mee te zingen op Zwitsal.nl via een speciaal ontworpen webcam-zing-tool. Waarna je je eigen opname en die van andere Zwitsal fans terug kon kijken én beluisteren. Het succes van de actie leidde tot een speciale TV commercial, waarin de deelname van duizenden mensen werd belicht en Zwitsal iedereen een zacht nieuwjaar toewenste.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen