Ziggo – WK Ready

Ziggo – WK Ready

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Ziggo
Bureau
Eigen Fabrikaat
Jaar
2010
Paginanummer
150

Doelstelling

Deze zomer stond in het teken van het WK voetbal. Traditioneel worden er dan veel nieuwe (HD) televisies verkocht. Maar kijk je dan ook direct in de beste beeldkwaliteit? Om deze vraag te beantwoorden ontwikkelden we voor Ziggo de WK Ready campagne, waarmee consumenten werden gestimuleerd om over te stappen naar digitale (HD) televisie van Ziggo.

Doelgroep

A. Consumenten die voornemens zijn om vlak voor het WK een nieuwe HD-televisie aan te schaffen om daarmee Oranje optimaal te kunnen volgen.B. Consumenten die al een HD-televisie bezitten, maar nog steeds in mindere kwaliteit analoog kijken.C. De verkoopadviseurs in de electro-winkels (CE).

Concept

Veel consumenten denken dat ze bij de aankoop van een nieuwe HD-televisie ook gelijk in HD kijken. Maar om Oranje echt in HD-kwaliteit te volgen heb je meer nodig dan een nieuwe televisie alleen. Want ook het signaal moet digitaal, of nog beter, HD zijn. Om deze 'ingewikkelde' informatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen ontwikkelden we een 'WK check', waarmee iedere consument kon controleren of hij/zij klaar is voor het WK. Bekende oud WK spelers zoals Sjaak Swart en Piet Schrijvers kregen de hoofdrol in de communicatie. Want zij zijn WK Ready, jij ook? Het verkopend personeel in het CE-kanaal werd niet vergeten, zij ontvingen een incentive pakket en maakten kans op een originele WK Ready voetbaltafel.

Media- en middelenstrategie

Om heel voetbalminnend Nederland te bereiken is de campagne breed uitgerold, met een uitgebreide Point of Sale campagne, abri's, radio, online, dagbladen, HaH en DM. De verkoopresultaten waren significant, met een stijging van liefst 168% voor het HD-pakket en een stijging van 29,5% voor Digitale Televisie (stijging gemeten t.o.v. de periode voor het WK).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken