Ziggo eBattle F1

Ziggo eBattle F1

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ZIGGO
Bureau
Ziggo Brand & Comms, eMense en Vertigo 6
Jaar
2017
Paginanummer
382

Nominatie 2017

Doelstelling

De merkvoorkeur voor Ziggo onder millennials vergroten door entertainment en connectiviteit aan elkaar te koppelen. Millennials zijn bovenmatig geïnteresseerd in Formule 1 en eSports. Die elementen brengen we samen in een activatie waarmee we buiten de gebaande paden campagne voeren. Met minimale middelen creëren we voor millennials een unieke interactie met het Ziggo merk.

Doelgroep

Millennials. Zowel Ziggo-klanten als niet-klanten.

Merkomschrijving

Ziggo claimt 'plezier midden in het volle leven'. Ziggo zorgt dat alles waar je veel plezier aan beleeft bij je komt, onmiddellijk, altijd en overal. Dus ook de sensatie van Formule 1 en het plezier van eSports.

Concept

De Ziggo eBattle F1 is een virtuele strijd tussen oud Formule 1 coureur Robert Doornbos en de doelgroep. We liften mee op de ongekende populariteit van Max Verstappen en groeiende eSports. Iedereen kan zich even Formule 1 coureur voelen op het Ziggo eCircuit op Hoog Catharijne. De snelste coureur van de week neemt het live in de uitzending van Formule 1 Café op Ziggo Sport op tegen Robert Doornbos. De apotheose volgt na de laatste race: op een zinderend NK eBattle kroont Ziggo de eerste Nederlands Kampioen eBattle F1.

Media- en middelenstrategie

De populariteit van eSports en Formule 1 maakt dat we volledig vertrouwen op de kracht van social media en PR. De virtuele races zenden we uit op kanalen waar millennials te vinden zijn: via livestreams op Facebook, YouTube, Twitter en Twitch. Met evenementen voor pers en social influencers bereiken we een miljoenenpubliek. Hierdoor weet de Ziggo eBattle F1 binnen no-time een enorme bekendheid op te bouwen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken