Ziggo eBattle F1

ZIGGO / Ziggo Brand & Comms, eMense en Vertigo 6

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 418 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ZIGGO
Bureau
Ziggo Brand & Comms, eMense en Vertigo 6
Account
Camiel Slingerland (eMense) Mike Hendrixen (Vertigo 6)
Copy
Ziggo Brand & Comms
Art
Ziggo - Hugo de Boo
Strateeg
Ziggo Brand & Comms
Opdrachtgever
Mart Roumen, Marnix Vriend, Claudia Doorn, Robin Faber
In samenwerking met
Red Bull, Samsung, Quince, Hoog Catharijne (Klépierre), PlaySeats, Southfields
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ZIGGO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ziggo Brand & Comms, eMense en Vertigo 6
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd winnaars

Vrije Tijd

Doelstelling

De merkvoorkeur voor Ziggo onder millennials vergroten door entertainment en connectiviteit aan elkaar te koppelen. Millennials zijn bovenmatig geïnteresseerd in Formule 1 en eSports. Die elementen brengen we samen in een activatie waarmee we buiten de gebaande paden campagne voeren. Met minimale middelen creëren we voor millennials een unieke interactie met het Ziggo merk.

Doelgroep

Millennials. Zowel Ziggo-klanten als niet-klanten.

Strategie/Concept

De Ziggo eBattle F1 is een virtuele strijd tussen oud Formule 1 coureur Robert Doornbos en de doelgroep. We liften mee op de ongekende populariteit van Max Verstappen en groeiende eSports. Iedereen kan zich even Formule 1 coureur voelen op het Ziggo eCircuit op Hoog Catharijne. De snelste coureur van de week neemt het live in de uitzending van Formule 1 Café op Ziggo Sport op tegen Robert Doornbos. De apotheose volgt na de laatste race: op een zinderend NK eBattle kroont Ziggo de eerste Nederlands Kampioen eBattle F1.

Media- en middelenstrategie

De populariteit van eSports en Formule 1 maakt dat we volledig vertrouwen op de kracht van social media en PR. De virtuele races zenden we uit op kanalen waar millennials te vinden zijn: via livestreams op Facebook, YouTube, Twitter en Twitch. Met evenementen voor pers en social influencers bereiken we een miljoenenpubliek. Hierdoor weet de Ziggo eBattle F1 binnen no-time een enorme bekendheid op te bouwen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen