Ziggo brengt muziek in je leven.

Ziggo brengt muziek in je leven.

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Ziggo
Bureau
DDB
Jaar
2012
Paginanummer
480

Nominatie 2012

Doelstelling

Koppel het merk Ziggo aan het domein muziek, met als bewijsvoering de Ziggo Dome en vergroot hiermee de relevantie van het Ziggo productaanbod.

Doelgroep

Muziekliefhebbers 20-45 jaar.

Concept

Om onderscheidend te zijn ontwikkelt Ziggo zich van kabelaar tot entertainmentbedrijf, dat de beleving van de klant centraal stelt. Dat waarde toevoegt door content extra beleving mee te geven, door content te selecteren, te combineren, te initiëren en op alle mogelijke relevante manieren aan te bieden. Sinds eind juni zelfs 'live' in de nieuw geopende Ziggo Dome. Bovendien zijn er Ziggo Muziek, de online muziekdienst en het muziekkanaal Ziggo Xite. Zo zorgt Ziggo ervoor dat we altijd en overal muziek kunnen beleven. Anders gezegd: Ziggo brengt muziek in je leven.

Media- en middelenstrategie

Naast de tv-commercial met tag-on 'Music was my first love' voor het creëren van awareness, werd social media buzz opgebouwd via de online activatiecampagne 'Minipops', waarbij deelnemers met hulp van hun Facebook-vrienden in kleine gepixelde figuurtjes artiesten moesten herkennen om zo concertkaarten voor de Ziggo Dome te winnen. Daarnaast zijn verschillende events georganiseerd voor 'rumour around the brand', zoals het 'Under Construction Concert' met Skunk Anansie, om de Ziggo Dome al relevant te maken ver voor de opening, en het jubileumconcert 20 jaar Bløf in de uitverkochte Ziggo Dome, dat live werd uitgezonden op Ziggo TV, gestreamd op Ziggo.nl en vertoond op de LED-buitenzijde van de Ziggo Dome.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken