Ziekmakers Zie Je Niet

Ziekmakers Zie Je Niet

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
VOEDINGSCENTRUM
Bureau
LEMZ
Jaar
2014
Paginanummer
325

Nominatie 2014

Doelstelling

Jaarlijks lopen 700.000 Nederlanders een voedselinfectie op. Veel van deze makkelijk te voorkomen infecties ontstaan in eigen keuken. Deze campagne moet er voor zorgen dat de latente kennis rondom hygiëne wordt geactiveerd.

Doelgroep

Primair; de thuiskok, secundair; de rest van Nederland

Concept

We kweken de campagne-uitingen (de vijf belangrijkste tips) met echte bacteriën en schimmels uit Nederlandse keukens. De bacteriën in de uitingen komen van bijvoorbeeld nasigroenten, snijplanken en vaatdoekjes. Zo worden de onzichtbare ziekmakers opeens eyeopeners.

Media- en middelenstrategie

De in het laboratorium gekweekte uitingen zijn door het hele land te zien als abri's en online als GIF-banners. De zichtbaarheid werd nog verder vergroot door de nodige free publicity
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken