Zet je burger op de kaart

H.J. HEINZ / Boondoggle Amsterdam

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 254 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
H.J. HEINZ
Titel
Heinz Tomato Ketchup
Bureau
Boondoggle Amsterdam
Account
Boondoggle Amsterdam
Copy
Boondoggle Amsterdam
Art
Boondoggle Amsterdam
Strateeg
Boondoggle Amsterdam
Opdrachtgever
Micha Medendorp, Marjolein Arts, Nathalie van Herk, Annelies van Hierden
In samenwerking met
Yellow Submarine, Chuck Studio’s, Digined, PR Stunt, Ron Blaauw
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van H.J. HEINZ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Boondoggle Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Consumenten houden van de onmiskenbare smaak van Heinz Tomato Ketchup, maar gebruiken het slechts bij een aantal simpele snackgerechten zoals friet, tosti's en hamburgers. Om het gebruik van Heinz ketchup te stimuleren wil Heinz mensen inspireren om met de beste ingrediënten, hun eigen creativiteit en Heinz ketchup van een gewone snack een ongewoon goede casual meal te maken.

Doelgroep

Iedereen die geniet van de goede dingen in het leven en vaak nét dat stapje extra zet om van iets goeds iets ongewoon goeds te maken.

Strategie/Concept

Onder het motto 'zet je burger op de kaart' daagt Heinz heel Nederland uit om zijn beste burgerrecept te delen. De winnaar krijgt de ultieme beloning: zijn burger op de menukaart van Ron Blaauw's Gastrobar.

Media- en middelenstrategie

De campagne kende verschillende fases: de consument werd middels een TVC, OOH, Print, Social, Blogs en Instore opgeroepen om recepten te uploaden via een Facebook applicatie (1.321 kwalitatieve recepten). Tijdens de inzendfase gaf sterren chef Ron Blaauw online tutorials over hoe je de perfecte hamburger maakt. Zo hielden we iedereen actief betrokken bij de competitie en de jurering. 8 halve finalisten streden in de keuken van het Heinz Innovation Center om de 3 felbegeerde finaleplaatsen. Op de Neigbourfood Market in Amsterdam vond het slotstuk plaats van een spannende zoektocht naar de allerlekkerste burger van Nederland. Drie foodies lieten meer dan 1.300 deelnemers achter zich en toonden chef-kok Ron Blaauw wat ze in huis hadden. Na een zinderende finale koos het publiek en de driekoppige vakjury tijdens deze laatste krachtmeting de allerbeste hamburger van ons land. Dit alles leidde tot een all-time sales hoogtepunt en de eerste kwalitatieve landelijke hamburgerwedstrijd voor thuiskoks ooit. En werd voor eens en voor altijd bevestigd dat bij kwalitatieve hamburgers de meest kwalitatieve ketchup hoort; Heinz Tomato Ketchup.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen