Zet je alcoholgebruik op pauze

Zet je alcoholgebruik op pauze

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
IKPAS
Bureau
Scheepens
Jaar
2019
Paginanummer
233

Doelstelling

Zoveel mogelijk deelnemers werven voor IkPas, het initiatief waarbij mensen 30 of 40 dagen geen alcohol drinken.

Doelgroep

Alcoholdrinkende Nederlanders van 25 jaar en ouder en meer specifiek 50-plussers.

Merkomschrijving

Een bewustwordingscampagne met een heldere oproep. Zonder belerende vinger en positief gebracht. IkPas is een periode waarin je bewust géén alcohol drinkt. Niet stoppen, maar een periode op pauze. Daarom: zet je alcoholgebruik op pauze.

Concept

We confronteerde de doelgroep op luchtige wijze met hun alcoholgebruik. Op een plek waar dat zowel logisch als verrassend is; de glasbak. Daar ging een stem vanuit de glasbak het gesprek aan en stelde mensen de vraag: zet jij je alcoholgebruik ook op pauze? Die vraag stelden we de mensen in de candid-video zelf, maar ook online via de video-ads.

Media- en middelenstrategie

Een uitgekiende mix van on- en offline media bereikte de doelgroep. Radiocommercials tijdens de Top2000 in combinatie met snelwegmasten zorgden voor veel bereik. Online zorgden social en display advertising voor conversie. Van bewustwording tot inschrijving; de mediastrategie raakte alle fases met een recordaantal deelnemers als gevolg.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken