ZEKERWETEN©

ZEKERWETEN©

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
KPN ZAKELIJK
Bureau
inc-21
Jaar
2005

Doelstelling

Het MKB erop wijzen dat er een gratis telecomscan is met de naam ZekerWeten©, die inzicht geeft in telecomgebruik en die persoonlijk adviseert. Nu en in de toekomst. Deze scan gebruiken om KPN te positioneren als een servicegerichte partij die weet wat er leeft bij het MKB en die persoonlijk en proactief hulp biedt.

Doelgroep

De MKB’er, met een focus op de zakelijke klanten van KPN. De MKB’er wil graag zekerheid en weten dat hij goed zit.

Strategie/Concept

KPN is meer dan producten en diensten van goede kwaliteit: KPN heeft ook de kennis en ervaring om de betrouwbare gids te zijn in een wereld van nieuwe ontwikkelingen. Deze ambitieuze servicebelofte wil KPN stap voor stap waarmaken op de zakelijke markt. Te beginnen bij het adviseren van de MKB’er hoe zijn/haar zaak in één keer en blijvend op orde te krijgen. Hiervoor heeft KPN de gratis telecomscan. De MKB’er krijgt hiermee overzicht over alle telecomspullen en wordt persoonlijk geadviseerd over hoe hij/zij daarvan efficiënter gebruik kan maken. Daar wordt elke MKB’er gegarandeerd beter van. ZekerWeten©

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie kent drie fasen. Een teasefase waarin we een nieuwe challenger op de Nederlandse zakelijke telecommarkt ‘introduceren’, die het telecomleven van de ondernemer eindelijk simpel gaat maken. Ondernemingsissues werden gecommuniceerd via tv, print, outdoor, online en marketing PR. In de introductiefase blijkt de servicepropositie ‘ZekerWeten©’ van KPN te zijn; eveneens gecommuniceerd via tv, print, outdoor, online en marketing PR. Na bekendmaking volgde de onderhoudsfase, waarin alle middelen erop gericht waren om de MKB’ers de telecomscan online te laten doen. Daarbij werden radio, print, dm, POS en marketing PR ingezet om bereik op te bouwen. Tevens werd een aantal heldere aanbiedingen gecommuniceerd die de ondernemer gegarandeerd voordeel opleveren. ZekerWeten©!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken