Zeg het op jouw manier

GREETZ / DEAR Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 318 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
GREETZ
Bureau
DEAR Amsterdam
Account
Saskia de Lint
Copy
Robin Zuiderveld, Cheriëtte Lagrouw
Art
Marq Strooy, Shaun Voogd
Strateeg
Willem Nas
Opdrachtgever
Marieke van der Heijden, Anne-Frederique Biewinga, Niek Veendrick
Film/Productiemaatschappij
Popcorn Media
Editor
Vincent Fitz-Jim
Muziek
Jan David Batenburg
In samenwerking met
Zigt
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GREETZ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DEAR Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Greetz is groot in online wenskaarten. Maar de groei stagneert en het wordt tijd om te verbreden: Greetz moet het online platform voor álle persoonlijke verrassingen worden. Doel (begin 2015) is om, met name door groei in andere categorieën zoals bloemen, in 3 jaar in omzet te verdubbelen. Daarom ontwikkelden we een compleet nieuw communicatieplatform.

Doelgroep

Iedereen die waarde hecht aan het onderhouden van sociale contacten en daarbij verder wil gaan dan het sturen van het obligate whatsappje.

Strategie/Concept

We willen de productcategorieën als kaarten, drank of bloemen overstijgen en gaan het domein van de persoonlijke boodschap claimen. Greetz helpt je relatie met anderen te versterken of te bevestigen (daar heeft élk sociaal wezen behoefte aan). Zo kunnen we iedere boodschapdrager die nu of later onder het Greetzportfolio valt, claimen: wat je ook wilt zeggen, als je het speciaal wilt maken, moet je bij Greetz zijn. 'Zeg het op jouw manier' wordt de nieuwe pay-off. In communicatie is de emotie van de gever het startpunt: er is áltijd wel een reden om iemand te verrassen, te bedanken, sorry te zeggen, te feliciteren of je liefde te verklaren. En met Greetz zeg je het op jouw manier: met een 'personalized' flesje drank, bos bloemen of toch die XL kaart. We willen mensen aansporen hun gevoelens voor elkaar te uiten en dat mag vooral leuk zijn. De toon is dan ook luchtig. Het concept biedt ruimte om steeds een andere productcategorie in de etalage te zetten. Relevantie is een aantal keer in het jaar groter, zoals rond Valentijnsdag, Moederdag en kerst, maar het moment is niet leidend; de merkbelofte is altijd relevant.

Media- en middelenstrategie

Touch, tell, sell: online staat altijd 'aan' en is vooral gericht op conversie en engagement. ATL-campagnes op relevante momenten moeten zorgen voor een extra boost in bekendheid, merkvoorkeur en conversie. Met groot(s) effect: de groei in álle categorieën is spectaculair.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen