We willen de productcategorieën als kaarten, drank of bloemen overstijgen en gaan het domein van de persoonlijke boodschap claimen. Greetz helpt je relatie met anderen te versterken of te bevestigen (daar heeft élk sociaal wezen behoefte aan). Zo kunnen we iedere boodschapdrager die nu of later onder het Greetzportfolio valt, claimen: wat je ook wilt zeggen, als je het speciaal wilt maken, moet je bij Greetz zijn. 'Zeg het op jouw manier' wordt de nieuwe pay-off. In communicatie is de emotie van de gever het startpunt: er is áltijd wel een reden om iemand te verrassen, te bedanken, sorry te zeggen, te feliciteren of je liefde te verklaren. En met Greetz zeg je het op jouw manier: met een 'personalized' flesje drank, bos bloemen of toch die XL kaart. We willen mensen aansporen hun gevoelens voor elkaar te uiten en dat mag vooral leuk zijn. De toon is dan ook luchtig. Het concept biedt ruimte om steeds een andere productcategorie in de etalage te zetten. Relevantie is een aantal keer in het jaar groter, zoals rond Valentijnsdag, Moederdag en kerst, maar het moment is niet leidend; de merkbelofte is altijd relevant.