Zeg het met een vaasje

Zeg het met een vaasje

Categorie
Excellent
Adverteerder
AMSTEL
Bureau
Being There
Jaar
2015
Paginanummer
216

Doelstelling

Laat de Nederlandse bierdrinker zien dat je vriendschap het beste kunt tonen door samen een glas Amstel-bier te drinken.

Doelgroep

Mannen (25-55) die energie krijgen van sociale activiteiten waarbij hun vriendschap gevierd wordt.

Concept

Amstel begrijpt als geen ander dat vrienden de warmste gevoelens voor elkaar koesteren. Maar het uitspreken hiervan kan leiden tot nogal ongemakkelijke situaties. Gelukkig is er het mooie Amstel-bier, waardoor vrienden hun positieve gevoelens ook op een andere manier kunnen uiten: 'Zeg het met een vaasje!'. Dit thema is van alle tijden en dus al sinds de oprichting van Amstel in 1870 een goed idee. Daarom is de campagne opgebouwd rondom het iconische Amstel-vaasje. En een speciale, historische range vaasjes van 1875 tot 1980. Bij aankoop van vier Amstel-bier in Amstel-kroegen kreeg men een van de historische vaasjes cadeau.

Media- en middelenstrategie

De campagne 'Zeg het met een vaasje' is op een impactvolle manier gelanceerd op tv met een commercial van 50". De film werd ook ingezet op owned media zoals Facebook en YouTube. De tweede fase van de campagne stond in het teken van de introductie van de range historische vaasjes met logo's uit de rijke historie van het merk sinds 1870. Voor snelle awareness-opbouw is een add-on ingezet, gekoppeld aan de commercial. Daarnaast is er een speciale online videocampagne (Facebook, YouTube) ontwikkeld waarin drie tijdperken (en bijbehorende glazen) centraal stonden (de jaren '20, '80 en '90). Voor een effectieve doorvertaling naar het verkoopkanaal, de Amstel-horeca, is een toolkit aan middelen gemaakt waardoor de kroegbezoeker niet om de actie heen kon. Naast kwalitatieve POS-materialen (posters, tafelkaartjes, viltjes, etc.) zetten de ondernemers ook hun eigen social media in om de campagne te ondersteunen. Speciaal voor de feestdagen is er nog een outdoorcampagne ingezet waarin het merk mannen aanspoorde om ook tijdens de feestdagen hun vriendschap met een biertje te bezegelen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken