Zeeuwse mosselen kunnen altijd!

Zeeuwse mosselen kunnen altijd!

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
HET NEDERLANDS MOSSELBUREAU
Bureau
ID Factory
Jaar
2015
Paginanummer
413

Doelstelling

Groei van de mossel-community

Doelgroep

Mosselliefhebbers in de leeftijd 20-49 jaar

Concept

In een gefaseerde thema campagne hebben we kernwaarden van de mossel als Genieten, Gemak, Gezelligheid en Gevarieerd geladen. Door eerst te focussen op de bouw van een sterke community was het in latere fases van de campagne eenvoudig om met beperkte middelen een enorme doelgroep te bereiken en te activeren. Duizenden mosselfans zijn geïnspireerd met heerlijke recepten vanuit zowel het Mosselbureau, internationale chefs als de community zelf. Zo was het bewust genieten van mosselen voor iedereen beschikbaar.

Media- en middelenstrategie

De crossmediale inzet van social advertising, content marketing, native advertising op Foodblogs, Display (RTB) advertising en Affiliate marketing werd offline aangevuld met campagnes in Linda en Vrouw. Het bereik binnen de doelgroep was enorm en in no-time groeide de actieve community naar ruim 70.000 liefhebbers in Nederland en België.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken