Zeeman sneaker

Zeeman sneaker

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ZEEMAN
Bureau
Persuade
Jaar
2019
Paginanummer
352

Winnaar 2019

Doelstelling

Vertel het merkverhaal van Zeeman en open zo de ogen van nieuwe klanten.

Doelgroep

Mensen die bewust omgaan met hun geld, met focus op 18-35 jaar.

Merkomschrijving

Zeeman is één van de grootste textielsupers van Europa. Door alles eenvoudig te houden kan Zeeman verantwoorde kwaliteit bieden voor de laagste prijs.

Concept

Waarom zijn sommige sneakers zo duur? We maakten twee sneakers: één dure met een extreem design, de Hybrid Z. In de markt gezet zoals dure fashion merken: limited edition, verleidelijke marketing, te koop via een loterij en in een pop up store. En een goedkope, de Basic Z. Gemaakt op de Zeeman manier en te koop in de winkels. Zo verspreiden we het merkverhaal en onderstrepen het thema: Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn.

Media- en middelenstrategie

We trapten af met een teasercampagne voor de Hybrid Z: gericht op sneakerfreaks, online en met influencers. Snel na de lancering brachten we het echte verhaal: het experiment met de Hybrid Z en de Basic Z. Via een speciale website, eigen media, social, kleine aanjaagcampagne en vooral pr. Het verhaal verspreidde zichzelf. De grote mediahype (print, online, rtv) zorgde voor een run. Beide sneakers waren snel uitverkocht.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken