ZEEMAN MERKCAMPAGNE

ZEEMAN MERKCAMPAGNE

Categorie
Retail
Adverteerder
Zeeman
Bureau
Persuade Brand Interaction
Jaar
2009
Paginanummer
532

Doelstelling

Nadrukkelijker de kracht van Zeeman uitdragen, het merk Zeeman een update geven en toegankelijk maken voor een bredere doelgroep.

Doelgroep

Extern: brede doelgroep, focus op vrouwen; Intern: alle medewerkers; In 5 landen: Nederland, Duitsland, Frankrijk, Belgie en Luxemburg

Concept

Zeeman is een unieke, succesvolle formule met bijna 1.100 winkels in 5 landen. En biedt een verrassend en eigentijds assortiment textiel en mode voor de laagste prijs. Een prestatie om trots op te zijn. Zowel intern als extern gaan we dit nadrukkelijker uitdragen. Dure producten maken is geen kunst. Een kwalitatief product maken voor een lage prijs vraagt meer creativiteit, wilskracht en ambitie. We presenteren de producten met trots en aandacht. Immers goedkope producten hoeven er vandaag niet meer goedkoop uit te zien. We zetten hierbij dominant de herkenbare kleur geel in. En met het nieuwe merkthema ‘Zeeman. Altijd scherp’ geven we richting aan de interne ambitie en doen we een heldere belofte aan de consument.

Media- en middelenstrategie

Na het vastleggen van de merkidentiteit hebben we de visuele identiteit van Zeeman een update gegeven. Met behoud van herkenbaarheid. Deze identiteit is in de volle breedte van de formule doorgetrokken. Van reclame en verpakkingen tot winkel en wagenpark. Er is een meerjarige interne campagne ontwikkeld om de merkidentiteit te laden. En ook hebben we de nieuwe internationale merkstrategie doorvertaald naar alle retailcommunicatie en een nieuwe website. Het merk wordt geladen met prikkelende campagnes en acties (online, winkel, outdoor, folder).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken