Ze Gaan Hard!

Ze Gaan Hard!

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Shell Nederland Verkoopmaatschappij
Bureau
Proximity Amsterdam
Jaar
2006

Doelstelling

Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. De ervaring opgedaan in de Formule 1 heeft ervoor gezorgd dat we met brandstoffen als Shell V-Power op de markt zijn gekomen. Deze V-Power promotie moest de verkoop stimuleren.

Doelgroep

We richtten ons op autoliefhebbers en Ferrari fans. Zij kennen de toegevoegde waarde van premiumbrandstoffen.

Strategie/Concept

Gezien de samenwerking van Shell en Ferrari waren we er snel uit: kleine Ferrari’s sparen. Dus: bij elke tank van minimaal 30 liter een exclusief Ferrari model voor 1 euro. Spaar ze alle 6! En dat ging hard!

Media- en middelenstrategie

Op de pompen stonden als publiciteitsmateriaal echte modelletjes; alle 1400 zijn in 1 dag verdwenen; goed voor free publicity. Op de actiesite vond je, naast de kleine Ferrari’s, veel informatie over de ‘echte’ modellen, inclusief downloads. Hardcoreverzamelaars konden een display bestellen om alle 6 de autootjes in te zetten. De mediamix: POS-materiaal, radio en een tv-commercial.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken