Zaterdaghulp: Materiaalwagen

Zaterdaghulp: Materiaalwagen

Categorie
Durables
Adverteerder
ŠKODA NEDERLAND
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2019
Paginanummer
170

Winnaar 2019

Doelstelling

ŠKODA houdt van de wielersport: al 16 jaar is ŠKODA trotse sponsor en autopartner van de Tour de France en op lokaal niveau sponsort ŠKODA Team Sunweb. Hardcore fans weten wel dat ŠKODA hun liefde voor wielrennen deelt. De vraag is hoe we de sponsoring aansprekend maken voor veel meer mensen met als doel om op commercieel- en merkniveau resultaat te boeken voor ŠKODA Nederland.

Doelgroep

Primair: amateurwielrenners Secundair: gezinnen met auto

Merkomschrijving

ŠKODA is simply clever. Met een trits aan handige features, ruime modellen en waar-voor-je-geld is ŠKODA gemaakt voor de nuchtere Nederlander. Sinds 2016 claimt ŠKODA de Zaterdag. Het is de dag waarop de auto's van ŠKODA het beste tot hun recht komen. Een succesvolle aanpak die al snel een Effie oplevert. De Zaterdag wordt continu doorontwikkeld. In 2018 wordt de Zaterdaghulp gelanceerd: een service waarmee ŠKODA hulp biedt in de vorm van een aangeklede auto met chauffeur voor typische Zaterdag uitdagingen.

Concept

ŠKODA doet veel voor de wielersport. Onder meer door Materiaalwagens in te zetten die voorzien zijn van mecaniciens en fietsonderdelen. ŠKODA is er niet alleen voor de pro's. We introduceren een nieuwe Zaterdaghulp: de Materiaalwagen voor amateurs. Tijdens de Tour transformeren we een ŠKODA Kodiaq in een echte Materiaalwagen inclusief professionele staff: een soigneur, mechanieker en profwielrensters. Zaterdagrenners - groepjes amateurs die in het weekend op de fiets stappen - kunnen deze Zaterdaghulp van ŠKODA boeken.

Media- en middelenstrategie

We beginnen met gerichte online inzet met wielren-influencer Bruno Bobbink, nieuwsplatform Wielerflits en de podcast van oud-profrenner Laurens ten Dam. Zij roepen renners op zich aan te melden voor een wielertocht als pro. Via TV en online video waarin team Sunweb en Tom Dumoulin de hoofdrol spelen, introduceren we onze Materiaalwagen aan heel Nederland. We maken en verspreiden social content waarin de ŠKODA Materiaalwagen de vrienden van wielergroep Maatje Meer door hun zaterdag-etappe loodst. En tijdens de Tour geven we kortingen op modellen zodat heel Nederland kan meegenieten. Daarmee zet ŠKODA haar liefde voor wielrennen om in een merkcampagne, activatie én salescampagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken