Zaterdaghulp Inhaalfeestjes

Zaterdaghulp Inhaalfeestjes

Categorie
Durables
Adverteerder
ŠKODA NEDERLAND
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2020
Paginanummer
238

Nominatie 2020

Doelstelling

We stonden klaar voor de introductie van de nieuwe ŠKODA Octavia toen Corona om de hoek kwam. De automarkt ging op slot. Daarom besloten we de kar om te gooien en een merkactivatie te ontwikkelen. We kozen voor een positief geluid in een zware tijd. Doelstellingen waren tweeledig: het verhogen van brand likeability en het creëren van interesse in het nieuwe model.

Doelgroep

ŠKODA Octavia is populair onder zakelijke rijders die een gezin met jonge kinderen hebben. Ze kiezen hun auto vooral uit op de weekendplannen.

Merkomschrijving

Sinds 2016 claimt ŠKODA de Zaterdag. Het is de dag waarop de handige auto's van ŠKODA het beste tot hun recht komen. Een succesvolle aanpak die al snel merkgroei (en een Effie) oplevert. ŠKODA bewijst hét automerk met inlevingsvermogen te zijn. En maakt dat waar met de Zaterdaghulp, een service waarmee het merk hulp biedt voor herkenbare Zaterdag uitdagingen. En in 2020 zag die Zaterdag er ineens heel anders uit.

Concept

We introduceerden Zaterdaghulp Inhaalfeestjes. Voor al die kinderen die hun verjaardag niet konden vieren tijdens de lockdown. We bouwden de ŠKODA Octavia om tot een opvallende party-auto met partypakket en chauffeur. De manier om ons nieuwe model te laten shinen en vooral een heleboel teleurgestelde kinderen. Via een 'home-shot' video met als thema 'Er was er één jarig' riepen we ouders op om hun kind op te geven. Om zo een hoop kinderfeestjes weken later alsnog te vieren.

Media- en middelenstrategie

De merkactivatie bestond uit 3 fases: In fase 1 (mei-juli) riepen we ouders op via TV, online en Instastories om hun kind op te geven. In fase 2 (juli) selecteerden we uit meer dan 3.000 aanmeldingen de eerste winnaar: Zoë. Haar feestje haalden we als eerste in. Zij werd 7 jaar en 17 weken! We maakten een uitgebreide videoregistratie die we vervolgens weer als bewijsvideo inzetten op TV en online. In fase 3 (aug-sep) haalden we de andere feestjes in. En dat leidde tot een hele nieuwe serie Instaposts. Zo kon heel Nederland lange tijd meegenieten van deze sympathieke ŠKODA Zaterdaghulp, ook als je niet jarig was.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken