You’ve got a friend

Amnesty International Nederland / BVH

Bekijk deze campagne op pagina 363 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Amnesty International Nederland
Titel
Mensenrechtenorganisatie
Bureau
BVH
Account
Carina Maat, Veronique Kriesch
Copy
Peter van Zijp, Maarten Bakker
Art
Maarten Bakker, Maarten van Muijen
Strateeg
Maarten Bakker
Opdrachtgever
Anneke Bosman
Editor
Maarten van Muijen
Muziek
You've got a friend, Carole King
Fotografie
Stock
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Amnesty International Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BVH
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Tonen dat Amnesty zich bezighoudt met het conflict in Syrië en een oplossingsrichting aanreiken.

Doelgroep

Nederlandse publiek, nadruk op postmaterialisten en kosmopolieten.

Strategie/Concept

In het schijnbaar uitzichtloze conflict in Syrië wijst Amnesty op een uitweg: druk uitoefenen op Rusland. Poetin weigert om internationale actie zijn zegen te geven en houdt daarmee Assad de hand boven het hoofd. Om dit verhaal te vertellen zonder 'uitleggerig' te worden is er gebruik gemaakt van het contrast tussen de sukkeligheid die Assad kenmerkt en de wreedheden die er onder zijn verantwoordelijkheid worden begaan. En van een beroemd liedje.

Media- en middelenstrategie

Om de kennisdoelstelling te halen is gekozen voor maximale impact: 2 opeenvolgende rechterpagina's in Metro. Voor extra zichtbaarheid zijn NS stationsspreads ingezet. Om de gedragsdoelstelling te halen is het idee vertaald in een impactvol filmpje en ingezet als preroll op 60 websites en als videobanner op nu.nl. Daarnaast zijn Facebook ads en Google Adwords ingezet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen