You’ve got a friend

You’ve got a friend

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Amnesty International Nederland
Bureau
BVH
Jaar
2012
Paginanummer
363

Doelstelling

Tonen dat Amnesty zich bezighoudt met het conflict in Syrië en een oplossingsrichting aanreiken.

Doelgroep

Nederlandse publiek, nadruk op postmaterialisten en kosmopolieten.

Concept

In het schijnbaar uitzichtloze conflict in Syrië wijst Amnesty op een uitweg: druk uitoefenen op Rusland. Poetin weigert om internationale actie zijn zegen te geven en houdt daarmee Assad de hand boven het hoofd. Om dit verhaal te vertellen zonder 'uitleggerig' te worden is er gebruik gemaakt van het contrast tussen de sukkeligheid die Assad kenmerkt en de wreedheden die er onder zijn verantwoordelijkheid worden begaan. En van een beroemd liedje.

Media- en middelenstrategie

Om de kennisdoelstelling te halen is gekozen voor maximale impact: 2 opeenvolgende rechterpagina's in Metro. Voor extra zichtbaarheid zijn NS stationsspreads ingezet. Om de gedragsdoelstelling te halen is het idee vertaald in een impactvol filmpje en ingezet als preroll op 60 websites en als videobanner op nu.nl. Daarnaast zijn Facebook ads en Google Adwords ingezet.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken