Young Adults Speeddaten

Young Adults Speeddaten

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
De Postbank
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2006
Paginanummer
58

Doelstelling

Zorg ervoor dat jonge Postbank rekeninghouders weten welke voordelen een salarisrekening bij de Postbank hen biedt.

Doelgroep

Alle jonge Postbankrekeninghouders die net een salaris verdienen of op het punt staan om dit te gaan doen. Vaak is dat een moment om te overwegen een nieuwe rekening bij een bank te openen.

Concept

Banken hebben eigenlijk nog nooit aan hun klanten rechtstreeks gevraagd om het salaris bij hun te storten. Daarom een brutale campagne waarin dit letterlijk gevraagd wordt. In een setting, de Speed Date, waardoor meteen duidelijk is tegen wie je het hebt. Het vervreemdende effect van bankzaken doen tijdens een Speed Date-gesprek valt op en geeft ons de mogelijkheden om alle voordelen van de Postbank over het voetlicht te krijgen.

Media- en middelenstrategie

Via een zestal TV-commercials wordt het onderwerp door Ellen geagendeerd en de voordelen duidelijk. Advertenties, radio, DM en internet geven verdieping aan het product Smart Bankieren: een internet omgeving met veel voordelen en specifieke financiële informatie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken