YAMAHA KANDO

YAMAHA KANDO

Categorie
Durables
Adverteerder
Yamaha Motor Nederland B.V.
Bureau
laMarque
Jaar
2009
Paginanummer
206

Doelstelling

Op basis van uitstraling en inhoud het merk Yamaha duidelijker profileren versus met name de concurrentie.

Doelgroep

Motorrijdend Nederland.

Concept

Yamaha ondervond veel concurrentie op prijsniveau van met name Japanse motormerken. Terwijl consumenten het aanbod uit Japan veelal over een kam scheren. Om zich hieraan te onttrekken is voor een aangescherpte merkpositionering gekozen, die gericht is op het benadrukken van de Japanse herkomst en filosofie. Yamaha claimt nu juist zijn Japanse afkomst op basis van zogenaamde Kando-proposities. Proposities die de rij-sensatie per model aan de hand van Yamaha’s eigen bedrijfsfilosofie (Kando), en daarmee hun Japanse beleving, relevant maken voor de bijbehorende doelgroep.

Media- en middelenstrategie

De geïntegreerde merkcampagne, die het gehele model-aanbod beslaat, is wat media betreft gebaseerd op een modelspecifieke benadering waarbij aan de hand van de meest doelgerichte mogelijkheden print, DM, events, bannering, microsites, POS, outdoor en mobiele exposities worden ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken