XyliFresh beschermt je tanden

XYLIFRESH KAUWGOM (CLOETTA HOLLAND) / FEL

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 449 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
XYLIFRESH KAUWGOM (CLOETTA HOLLAND)
Titel
Kauwgom
Bureau
FEL
Account
Lucas Stalman, Alwin Houthoff
Copy
Ben Goedegebuur, Marjolein Spoorendonk
Art
Ferry Bol
Opdrachtgever
Maaike Maagdenberg, Bob Postma, Amy van Scheppingen
Film/Productiemaatschappij
Chapel Media
Fotografie
Koen Peters
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van XYLIFRESH KAUWGOM (CLOETTA HOLLAND)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FEL
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Bedenk een impactvolle PR-activatie die aan de doelgroep duidelijk maakt dat XyliFresh hét kauwgommerk is dat goed is voor je tanden.

Doelgroep

Hoogopgeleiden die een goed verzorgd gebit belangrijk vinden.

Strategie/Concept

Omdat XyliFresh kauwgom goed is voor je tanden én omdat gebitsbescherming vanaf dit seizoen verplicht is bij alle hockeywedstrijden, bedachten we een ludieke wereldprimeur: XyliFresh als eerste bitsponsor.

Media- en middelenstrategie

Gezien het beperkte PR-budget hebben we vol ingezet op het sponsorship van dé internationale hockeytopclub: AH&BC ('Amsterdam'). Die met haar 44 topspelers, veelal internationals met een brede sociale achterban, een voorbeeldrol heeft bij de doelgroep. De perslancering is breed opgepakt in diverse sport-, marketing- en zelfs tandheelmedia. Opgevolgd door een #Xelfie actie (mooi-gebit-selfie). Alles werd op social media gedragen door de hoofdklassespelers. Inclusief online filmpjes, boarding reclame, narrowcasting en een exclusieve clinic mét op maat gemaakte bitjes voor het hele team.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen