XyliFresh beschermt je tanden

XyliFresh beschermt je tanden

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
XYLIFRESH KAUWGOM (CLOETTA HOLLAND)
Bureau
FEL
Jaar
2015
Paginanummer
449

Nominatie 2015

Doelstelling

Bedenk een impactvolle PR-activatie die aan de doelgroep duidelijk maakt dat XyliFresh hét kauwgommerk is dat goed is voor je tanden.

Doelgroep

Hoogopgeleiden die een goed verzorgd gebit belangrijk vinden.

Concept

Omdat XyliFresh kauwgom goed is voor je tanden én omdat gebitsbescherming vanaf dit seizoen verplicht is bij alle hockeywedstrijden, bedachten we een ludieke wereldprimeur: XyliFresh als eerste bitsponsor.

Media- en middelenstrategie

Gezien het beperkte PR-budget hebben we vol ingezet op het sponsorship van dé internationale hockeytopclub: AH&BC ('Amsterdam'). Die met haar 44 topspelers, veelal internationals met een brede sociale achterban, een voorbeeldrol heeft bij de doelgroep. De perslancering is breed opgepakt in diverse sport-, marketing- en zelfs tandheelmedia. Opgevolgd door een #Xelfie actie (mooi-gebit-selfie). Alles werd op social media gedragen door de hoofdklassespelers. Inclusief online filmpjes, boarding reclame, narrowcasting en een exclusieve clinic mét op maat gemaakte bitjes voor het hele team.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken