XTREME ROADTRIP

XTREME ROADTRIP

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
RENAULT NEDERLAND N.V.
Bureau
OMD
Jaar
2016
Paginanummer
382

Doelstelling

Renault wilde awareness creëren voor zijn nieuwe, stoere model, de Kadjar.

Doelgroep

We wilden mannen bereiken: 30+ vinex-bewoners met een kantoorbaan - die graag wat sportiever zouden zijn en ervan dromen om de wereld te zien.

Concept

De Kadjar werd gekoppeld aan extreme sports en reizen, in het format 'Extreme Roadtrip'. Drie extreme sporters beleefden een spannende roadtrip in de Kadjar, dwars door Frankrijk. Op elke locatie haakte een BN-er aan om een sportief avontuur te beleven. De Kadjar speelde zo een heel logische hoofdrol in een verhaal dat de doelgroep aansprak in zijn lust naar avontuur.

Media- en middelenstrategie

'Extreme Roadtrip' was een digital first multiscreen format; tien weken lang, twee keer per week op Extremeroadtrip.nl, op RTL XL, op YouTube, op Facebook én elke donderdag bij RTL 5. De social kanalen van de BN'ers zorgden voor extra bereik, samen met cromo's en streamsport op zenders en platforms van RTL. Kijkers konden hun eigen roadtrip samenstellen en maakten kans om die te mogen uitvoeren - in een Kadjar.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken