XTREME ROADTRIP

RENAULT NEDERLAND N.V. / OMD

Bekijk deze campagne op pagina 382 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
RENAULT NEDERLAND N.V.
Bureau
OMD
Account
Alle Wijmenga & Lex van Bakel
Strateeg
Jan-Willem Stoop
Opdrachtgever
Jos van den Bergh
Film/Productiemaatschappij
Towel Media
In samenwerking met
FUSE, RTL Nederland, Towel Media, Publicis, Dorst & Lesser
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RENAULT NEDERLAND N.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van OMD
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Renault wilde awareness creëren voor zijn nieuwe, stoere model, de Kadjar.

Doelgroep

We wilden mannen bereiken: 30+ vinex-bewoners met een kantoorbaan - die graag wat sportiever zouden zijn en ervan dromen om de wereld te zien.

Strategie/Concept

De Kadjar werd gekoppeld aan extreme sports en reizen, in het format 'Extreme Roadtrip'. Drie extreme sporters beleefden een spannende roadtrip in de Kadjar, dwars door Frankrijk. Op elke locatie haakte een BN-er aan om een sportief avontuur te beleven. De Kadjar speelde zo een heel logische hoofdrol in een verhaal dat de doelgroep aansprak in zijn lust naar avontuur.

Media- en middelenstrategie

'Extreme Roadtrip' was een digital first multiscreen format; tien weken lang, twee keer per week op Extremeroadtrip.nl, op RTL XL, op YouTube, op Facebook én elke donderdag bij RTL 5. De social kanalen van de BN'ers zorgden voor extra bereik, samen met cromo's en streamsport op zenders en platforms van RTL. Kijkers konden hun eigen roadtrip samenstellen en maakten kans om die te mogen uitvoeren - in een Kadjar.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen