XS4ALL VEILIGHEIDSCAMPAGNE

XS4ALL VEILIGHEIDSCAMPAGNE

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
XS4ALL Internet BV
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
154

Winnaar 2009

Doelstelling

Verhogen merkoverweging (+2%) en merkvoorkeur (+2%) onder consumenten en zakelijke doelgroep. Resultaten: merkoverweging + 6%, merkvoorkeur + 5%

Doelgroep

Algemene doelgroep XS4ALL, m.n. ouders en ondernemers (ZZP-ers)

Concept

Doelgroep confronteren met het feit dat men op internet onveilig omgaat met privégegevens door ze vergelijkbare situaties te tonen in het ‘gewone’ leven. Uitwerking: Gefilmde banners: Een wildvreemde man (acteur) vroeg mensen op straat naar privégegevens en -documenten, zoals pincodes en vakantiefoto’s. Uiteraard stootte hij op afwerende en onthutste reacties. De vraag werd gesteld: Bent u op internet ook zo voorzichtig met uw persoonlijke gegevens? Vervolgens klikt men door naar een speciale site met veiligheidstips en discussies over veiligheid.

Media- en middelenstrategie

VideoBanners, veiligheidswebsite, twitterpagina en partnerships met Nu.nl en Sprout.nl. Hierop stonden artikelen en stellingen over veiligheid op internet en werden bezoekers uitgedaagd te reageren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken