X-Plode

X-Plode

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Leaf, Sportlife
Bureau
UbachsWisbrun/JWT i.s.m. Lost Boys, Millford
Jaar
2006
Paginanummer
248

Nominatie 2006

Doelstelling

Aandacht vragen voor de actie ‘Can you make it to the pack?’ En traffic genereren naar de website, sportlife. com. In de tweede plaats het introduceren van de nieuwe kauwgum van Sportlife: X-Plode.

Doelgroep

Jongeren van 13 tot 19 jaar. Ze zijn volop bezig met het leven te ontdekken. En dat zit vol onzekerheden en nieuwe spanningen. Ze zijn grenzen aan het verleggen. Dat vraagt om doorzettingsvermogen en vindingrijkheid.

Concept

Met de campagne ‘Can you make it to the pack?’ kreeg de doelgroep de kans om met een foto van een mooie sportactie op een pakje X-Plode kauwgum terecht te komen. Daarmee verkleinde Sportlife de afstand met de doelgroep en creëerde tegelijkertijd meer betrokkenheid met het merk.

Media- en middelenstrategie

Tv (t.b.v. awareness en trial), outdoor (beamvertising) en virals op diverse grote weblogs (youtube.com e.a.) werden ingezet om traffic te genereren naar de website, sportlife.com. Op de pakjes X-Plode kauwgum werden elke zes weken foto’s van de nieuwe winnaars afgedrukt. Kijk op www.makeittothepack.nl voor overzicht van de campagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken