Worst Brides Ever

DANCE4LIFE / Selmore

Bekijk deze campagne op pagina 393 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
DANCE4LIFE
Titel
Goed doel
Bureau
Selmore
Account
Jorieke de Jong
Copy
Merel den Broeder, Poppe van Pelt
Art
Stella Geurtsen, Diederick Hillenius
Strateeg
Gerben van der Zwaard
Opdrachtgever
Hadewich Rieff, Pom Zwart
Film/Productiemaatschappij
Selmore
Editor
Gert Willem Visser, Erik Verhulst
Muziek
Jurriaan Balhuizen (Postoffice)
RTV-producer
Kitty Slagter, Jorieke de Jong
Fotografie
Edo Kars
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DANCE4LIFE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Selmore
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Samen met Doutzen Kroes maakte dance4life een documentaire over kindbruiden in Nepal. Vraag was om deze docu en dus de problematiek rondom kindbruiden met een klein budget onder de aandacht van het grote publiek te brengen.

Doelgroep

Nederlanders boven de 18.

Strategie/Concept

Trouwen is de mooiste dag van je leven. Maar wat hier een sprookje is, is in Nepal een nachtmerrie. Daar trouwt de meerderheid van de meisjes voor hun 15e verjaardag. Ze hebben van jongs af aan geen toekomst meer. Niet zo happily ever after, dus. We verspreidden een fake compilatie met momenten uit tv-programma Bridezillas, waarin bruiden flippen over onbenulligheden rondom hun grote dag. We infiltreerden met een contrasterend beeld van een Nepalees kindbruidje dat op het punt staat uitgehuwelijkt te worden.

Media- en middelenstrategie

We hebben ingezet op de deelbaarheid van compilatievideo's. Mede dankzij een ongebrande lancering via Doutzen Kroes en LINDAnieuws wisten we al snel een groot bereik op te bouwen en werd de film integraal uitgezonden bij RTL Late Night.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen