World of Difference

World of Difference

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Vodafone Netherlands Foundation
Bureau
MTV Networks
Jaar
2010
Paginanummer
108

Doelstelling

Vodafone Foundation: maatschappelijk betrokken. Gelooft in 'power to you, laat mensen een wereld van verschil maken. Het 'World of Difference' programma selecteert 5 jongvolwassenen die een jaar gaan werken in een ontwikkelingsland voor dance4Life, Music MayDay. oneMen of Plan Nederland. Vodafone Foundation betaalt salaris en onkosten.

Doelgroep

Jongeren (24-35 jaar), niet de traditionele doelgroep van het ontwikkelingwerk maar zij die 'het roer om willen gooien'.

Concept

Interactief online platform, commercials op MTV, inschrijven via Hyves, stemmen winnen via social media en websites. De kandidaat staat voorop, de rol van Vodafone is minimaal.

Media- en middelenstrategie

MTV, Hyves en websites, dé cocktail om deze doelgroep te bereiken en te raken. MTV-bereik: netto 2,2 miljoen 13-34 jarigen, 229 kandidaten, 97.500 uitgebrachte stemmen (37.000 unieke stemmers). Wekelijks bezochten 4.000 mensen het World of Difference online platform met daarop reacties van kandidaten en geïnteresseerden en de tussenstanden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken