WORLD OF DIFFERENCE

WORLD OF DIFFERENCE

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Vodafone Netherlands Foundation
Bureau
MTV Networks BV
Jaar
2009
Paginanummer
153

Nominatie 2009

Doelstelling

De onafhankelijke stichting ‘Vodafone Netherlands Foundation’ organiseert jaarlijks het ‘World of Difference’ programma: vijf mensen kunnen zich in het buitenland een jaar lang inzetten voor een goed doel (Nederlandse Rode Kruis, dance4life, Right To Play, Plan Nederland), een vijfde deelnemer kan een eigen droomproject uitvoeren). Vodafone Foundation betaalt salaris en onkostenvergoeding. Kandidaten schrijven zich in op Hyves en moeten vervolgens stemmen werven.

Doelgroep

Young professionals die een verschil willen maken voor de wereld.

Concept

Oproepcommercials die verwijzen naar Hyves voor inschrijving en stemmen. Vervolgens interactieve commercials op MTV en de website van MTV met het actuele klassement.

Media- en middelenstrategie

MTV (TV en website) als aanjager, doorverwijzend naar Hyves voor aanmelden en stemmen. Na verkiezing via Hyves info over de projecten. Interactie naar alle kanten. In 2009 183 kandidaten en 115.000 stemmen. Social marketing zoals het hoort.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken