WORDT VERVOLGD

Openbaar Ministerie / ACA/JES communicatie

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 476 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Openbaar Ministerie
Titel
Personeel
Bureau
ACA/JES communicatie
Account
Onno Gout, Saskia Husslage
Copy
Hans Adelaars
Art
Rik Blokland, Geert Nijmolen
Strateeg
Dinand Jansen
Opdrachtgever
MENNO BRAAMS, ESTHER SCHADDELEE, MARJOLEIN VAN SLOOTEN
Film/Productiemaatschappij
ACA/JES communicatie ism Emilio Brizzi
Editor
Frits Jan Smit / Eyehear
Fotografie
Emilio Brizzi
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Openbaar Ministerie
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ACA/JES communicatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

Verstevig het imago van het Openbaar Ministerie door het neer te zetten als een aantrekkelijke werkgever. Zorg voor kennisvergroting rondom het OM en benadruk de veelzijdigheid van het werk van de officier van justitie.

Doelgroep

Ervaren juristen met een passie voor maatschappelijke relevantie.

Strategie/Concept

Een literaire thriller in de vorm van een crossmediaal vervolgverhaal. Het begin lees je in print en het vervolg bekijk je tijdens de internetfilm op officiervanjustitie.nl. De stijl is verhalend, maar realistisch. De officier neemt je mee door de complete zaak, gebaseerd op cybercrime, financieel economische fraude of georganiseerde misdaad. Hierin speelt de officier een centrale rol speelt in een netwerk van collega’s, politie, verdachten, slachtoffers en rechtspraak. Voor de fotografie en film is ‘pinhole-techniek’ gebruikt voor extra spanning en intrige.

Media- en middelenstrategie

In advertenties in kwaliteitsbladen leest de doelgroep het eerste deel. De cliffhanger in de advertentie zorgt dat je de rest wilt zien op officiervanjustitie.nl. Heb je de advertentie gemist, dan kun je het eerste deel alsnog op de site lezen of downloaden. Op verschillende plekken in de internetfilm kun je navigeren naar inhoudelijke informatie. Naast print en internet worden flyers uitgedeeld die lijken op een thriller in boekvorm. DVD’s met de webfilm, die eruit zien als een luisterboek, worden verspreid op beurzen en op universiteiten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen