WORDT VERVOLGD

WORDT VERVOLGD

Categorie
Personeel
Adverteerder
Openbaar Ministerie
Bureau
ACA/JES communicatie
Jaar
2009
Paginanummer
476

Nominatie 2009

Doelstelling

Verstevig het imago van het Openbaar Ministerie door het neer te zetten als een aantrekkelijke werkgever. Zorg voor kennisvergroting rondom het OM en benadruk de veelzijdigheid van het werk van de officier van justitie.

Doelgroep

Ervaren juristen met een passie voor maatschappelijke relevantie.

Concept

Een literaire thriller in de vorm van een crossmediaal vervolgverhaal. Het begin lees je in print en het vervolg bekijk je tijdens de internetfilm op officiervanjustitie.nl. De stijl is verhalend, maar realistisch. De officier neemt je mee door de complete zaak, gebaseerd op cybercrime, financieel economische fraude of georganiseerde misdaad. Hierin speelt de officier een centrale rol speelt in een netwerk van collega’s, politie, verdachten, slachtoffers en rechtspraak. Voor de fotografie en film is ‘pinhole-techniek’ gebruikt voor extra spanning en intrige.

Media- en middelenstrategie

In advertenties in kwaliteitsbladen leest de doelgroep het eerste deel. De cliffhanger in de advertentie zorgt dat je de rest wilt zien op officiervanjustitie.nl. Heb je de advertentie gemist, dan kun je het eerste deel alsnog op de site lezen of downloaden. Op verschillende plekken in de internetfilm kun je navigeren naar inhoudelijke informatie. Naast print en internet worden flyers uitgedeeld die lijken op een thriller in boekvorm. DVD’s met de webfilm, die eruit zien als een luisterboek, worden verspreid op beurzen en op universiteiten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken